La Fundació Naturgy acorda amb Accem la rehabilitació energètica de llars de famílies en risc d’exclusió social

Amb aquesta nova col·laboració, ja són sis les entitats socials que es podran beneficiar del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la Fundació Naturgy per millorar l’habitabilitat i l’eficiència energètica d’habitatges de famílies vulnerables.

La iniciativa, emmarcada en el Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, segueix les directrius de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024.

La Fundació Naturgy i Accem col·laboraran per millorar l’eficiència energètica de llars de famílies que es troben en risc d’exclusió social i que són ateses per l’ONG. Gràcies als recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la fundació de l’empresa energètica, es podran dur a terme actuacions en una quinzena d’habitatges.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va explicar que “gràcies a l’ampliació de les línies de col·laboració que mantenim amb les administracions i les entitats del tercer sector, reforcem l’activitat del nostre Fons Solidari de Rehabilitació Energètica, amb el qual volem contribuir a la lluita contra la pobresa energètica”.

El conveni se suma als ja signats amb altres entitats socials més (Foment de l’Habitatge Social, Hàbitat 3, Fundació per a la Caritat de la Construcció de Càritas, Fundació Mambré i Fundación Tengo Hogar), que ja tenen accés al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica per fer intervencions en matèria de rehabilitació, equipament i eficiència als pisos que gestionen

Aquest nou acord permetrà continuar emprenent actuacions segons les directrius de l’estudi “Rehabilitació expressa per a llars vulnerables”. Aquesta publicació, afavorida per la Fundació Naturgy, promou la millora de l’eficiència energètica a les llars vulnerables, a costos baixos però amb un gran impacte, tant en la qualitat de vida de les persones com en la factura energètica de les famílies. Entre les mesures que estableix, s’inclouen la reparació i la compra de sistemes de calefacció i tancaments en finestres i envidriaments; la reparació i posada en marxa d’instal·lacions d’electricitat i gas, i tot allò que millori l’eficiència energètica de les llars, en general.

El conveni amb Accem segueix la línia de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024, que estableix la rehabilitació energètica d’habitatges com una de les línies d’actuació a curt, mitjà i llarg termini, per abordar aquesta problemàtica de manera estructural. Així mateix, s’engloba dins del Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, que es marca com a objectius la millora de la qualitat de vida dels col·lectius afectats per la pobresa energètica i el seu assessorament en temes relacionats amb el consum d’energia o el pagament de serveis energètics.

La Fundació Naturgy, fundada l’any 1992 per la companyia energètica, té com a missió la difusió, la formació, la informació i la sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’acció social tant en l’àmbit nacional com internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

Accem és una organització sense ànim de lucre, la missió de la qual és la defensa dels drets fonamentals, l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió social, buscant la integració i l’autonomia dins de la societat i fomentant la solidaritat. Accem és d’àmbit estatal i actua a dotze comunitats autònomes, a més de Ceuta i Melilla, i té el reconeixement d’entitat d’utilitat pública.