La Fundació Naturgy col·laborarà amb Fundación Isadora Duncan en la rehabilitació energètica d’habitatges de famílies vulnerables

La iniciativa, emmarcada en el Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, segueix les directrius de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024.

La Fundació Naturgy i la Fundación Isadora Duncan col·laboraran per millorar l’eficiència energètica de llars de famílies en situació de vulnerabilitat, gràcies als recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la fundació de l’empresa energètica.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha destacat el seu objectiu de mantenir obertes les vies de col·laboració amb el tercer sector per continuar treballant en la lluita contra la pobresa energètica. “A més, ens sentim molt satisfets de poder col·laborar amb la Fundación Isadora Duncan, perquè dona suport a famílies amb mares encarregades de la casa, que són un col·lectiu especialment vulnerable”, ha explicat Coronado.

La presidenta de la Fundación Isadora Duncan, María García, ha subratllat la importància que té per al tercer sector la implicació d’entitats com la Fundació Naturgy. “Ens permet complementar les accions consolidades en matèria de vulnerabilitat energètica que desenvolupem com a fundació des de l’any 2014.”

El conveni se suma als ja signats amb altres entitats socials (Creu Roja, Càritas, Foment de l’Habitatge Social, Hàbitat 3, Fundació Mambré, Fundación Tengo Hogar, Accem o CEAR), que ja tenen accés al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica per fer intervencions en rehabilitació, equipament i eficiència als habitatges que gestionen.

Aquest nou acord permetrà continuar emprenent actuacions segons les directrius de l’estudi “Re-habilitación exprés para hogares vulnerables” de la Fundació Naturgy, que promou mesures de baix cost però de gran impacte, tant en la qualitat de vida de les persones com en la factura energètica de les famílies. Entre les mesures de rehabilitació que s’estableixen s’inclouen la reparació i la compra de sistemes de calefacció; la instal·lació de tancaments en finestres i envidriaments; la reparació i posada en marxa d’instal·lacions d’electricitat i gas; o la millora de l’aïllament de parets.

Així mateix, ambdues entitats col·laboraran també per promoure la formació en matèria d’eficiència energètica de les famílies que atén Isadora Duncan, a través de l’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy, que ja ha format a Espanya 17.000 persones.

Aquest conveni segueix la línia de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024, que estableix la rehabilitació energètica com una de les línies d’actuació per abordar aquesta problemàtica de manera estructural. Així mateix, s’engloba dins del Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, que mira de millorar la qualitat de vida dels col·lectius afectats per la pobresa energètica i el seu assessorament en consum d’energia o pagament de serveis energètics.