La Fundació Naturgy crea un servei d’acompanyament personalitzat per a les famílies vulnerables assessorades per la seva Escola d’Energia

Les famílies que segueixen les recomanacions de la fundació de la companyia energètica aconsegueixen un estalvi mitjà anual de 200 euros a la seva factura de subministraments.

La fundació constata que el monitoratge continuat permet incrementar fins a un 80% les famílies que apliquen les recomanacions de gestió energètica.

Escuela de Energía Fundación Naturgy

La Fundació Naturgy ha creat un servei per oferir un suport personalitzat i reforçar l’atenció a les famílies vulnerables que participen en els tallers formatius de la seva Escola d’Energia.

Després de més de tres anys de feina, la fundació de la companyia energètica ha constatat la necessitat de fer un monitoratge continuat de les famílies que assessoren. Sense aquest seguiment, només el 15% apliquen les recomanacions, però si se’n fa un acompanyament, aquest percentatge s’eleva fins al 80%.

“En aquest acompanyament tenen un paper fonamental els nostres voluntaris energètics, però des de l’Escola d’Energia hem volgut fer un pas més amb el desplegament d’aquest servei”, explica María Eugenia Coronado, directora general de Fundació Naturgy. “D’aquesta manera, maximitzem l’aplicació de les recomanacions d’eficiència i estalvi, detectem possibles incidències en les gestions amb les seves companyies subministradores, i fins i tot podem detectar necessitats als habitatges, que podem abordar a través del nostre Fons Solidari de Rehabilitació Energètica”, afegeix Coronado.

Les famílies vulnerables que apliquen les recomanacions de la Fundació Naturgy per optimitzar la seva factura energètica i adoptar conductes més eficients en el seu consum diari obtenen un estalvi mitjà anual de 200 euros en els seus subministraments energètics.

Els estalvis quantificats es deriven principalment de la reducció de la potència elèctrica; la gestió del bo social, quan es compleixen els criteris establerts pel Govern; el canvi de tarifa que més s’adequa a les necessitats de les famílies, quan no és possible obtenir el bo social, i l’adopció d’hàbits de consum més eficients.

La fundació, que desenvolupa els programes socials del Pla de Vulnerabilitat de Naturgy, compta amb una Escola d’Energia per la qual han passat ja més de 23.000 persones, principalment famílies vulnerables. “Amb aquesta iniciativa, busquem apoderar-les perquè gestionin millor els seus consums energètics i estalviïn sense perdre confort a casa”, explica Coronado.

L’Escola d’Energia ofereix també sessions per a professionals dels Serveis Socials i de les organitzacions del tercer sector, que ajuden a amplificar les recomanacions, ja que estan en contacte directe i constant amb famílies en situació de vulnerabilitat.

La fundació ha impartit més de 4.400 hores de formació en prop de 2.100 sessions, en 660 municipis de 9 comunitats autònomes. L’abast territorial s’ha ampliat en els últims mesos, ja que a causa de l’emergència sanitària s’han incorporat les formacions online. Així, la fundació ha realitzat 23 seminaris web dirigits principalment a professionals dels serveis socials i prop de 200 sessions virtuals ad hoc per a entitats del tercer sector.