La Fundació Naturgy durà a terme la rehabilitació energètica d’habitatges vulnerables de la Fundación Tengo Hogar

Aquesta nova col·laboració se suma a les actuacions per ajudar famílies en situació de pobresa energètica a millorar la seva eficiència energètica i estalviar en les factures, a través del seu Fons Solidari de Rehabilitació Energètica.

La iniciativa, emmarcada en el Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, segueix les directrius de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024.

La Fundació Naturgy i la Fundación Tengo Hogar col·laboraran per millorar l’eficiència energètica de llars de famílies vulnerables, gràcies als recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la fundació de l’empresa energètica.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va mostrar la seva satisfacció amb aquest nou acord “que ens permet avançar en la nostra principal línia d’actuació per lluitar contra la pobresa energètica, abordant un problema estructural dels habitatges que habiten les famílies més vulnerables”.

L’acord se suma als ja signats amb cinc entitats socials més (Foment de l’Habitatge Social, Hàbitat 3, Fundació per a la Caritat de la Construcció, de Càritas, i Fundació Mambré), que ja tenen accés al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica per fer obres de rehabilitació energètica als pisos que gestionen.

Aquest nou acord permetrà continuar emprenent actuacions segons les directrius de l’estudi “Rehabilitació expressa per a llars vulnerables”. Aquesta publicació, afavorida per la Fundació Naturgy, promou la millora de l’eficiència energètica a les llars vulnerables, a costos baixos però amb un gran impacte, tant en la qualitat de vida de les persones com en la factura energètica de les famílies. Entre les mesures que estableix, s’inclouen la reparació i la compra de sistemes de calefacció; la instal·lació de tancaments en finestres i envidriaments; la reparació i posada en marxa d’instal·lacions d’electricitat i gas; o la millora de l’aïllament de parets.

El conveni amb la Fundación Tengo Hogar està en línia amb l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024, que estableix la rehabilitació energètica d’habitatges com una de les línies d’actuació a curt, mitjà i llarg termini, per abordar aquesta problemàtica de manera estructural. Així mateix, s’engloba dins del Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, que es marca com a objectius la millora de la qualitat de vida dels col·lectius afectats per la pobresa energètica i el seu assessorament en temes relacionats amb el consum d’energia o el pagament de serveis energètics.

La Fundació Naturgy, fundada l’any 1992 per la companyia energètica, té com a missió la difusió, la formació, la informació i la sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’acció social tant en l’àmbit nacional com internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

La Fundación Tengo Hogar és una entitat sense ànim de lucre constituïda el 2014 que treballa a favor de famílies en situació molt vulnerable i que necessiten un impuls per recuperar la seva autonomia personal i econòmica, a través d’un acompanyament integral (personal, social i laboral) unit, en determinats casos, a la cessió d’ús d’un habitatge durant el període d’acompanyament.