La Fundació Naturgy i AEMENER col·laboraran per fomentar vocacions tecnològiques i promoure la dona en el món de l’energia

Engegaran el programa “Energia és femení. El seu futur, també”, adreçat a nenes i joves de fins a 16 anys.

La Fundació Naturgy i l’Associació Espanyola de Dones de l’Energia (AEMENER) han signat un acord per fomentar les vocacions femenines en les àrees de tecnologia, ciències, matemàtiques i enginyeria (STEM, per les seves sigles en anglès), i promocionar la dona en el món de l’energia.

En un context en què només un 4% de les joves espanyoles opten per una carrera en l’àmbit de les ciències i la tecnologia, ambdues entitats engegaran el programa “Energia és femení. El seu futur, també”, amb l’objectiu de fomentar les vocacions tecnològiques, especialment entre nenes i joves de 3 a 16 anys.

L’acord de col·laboració, signat per la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, i la presidenta d’AEMENER, Carmen Becerril, té com a principal objectiu impulsar programes educatius per posicionar-se com a agents per a un canvi de tendència. Tant Coronado com Becerril coincideixen que el sector de l’energia requerirà la suma del talent femení, per garantir la innovació necessària per frenar el canvi climàtic i afavorir la transició energètica.

En un sentit més ampli, la Fundació Naturgy i AEMENER col·laboraran en el desenvolupament de diferents activitats i en l’intercanvi d’informació i coneixements sobre projectes i iniciatives. A més, fomentaran la representació d’ambdues parts en activitats i fòrums.

En l’acte de signatura també han participat la directora d’AEMENER, María Romera; la directora d’Educació, Divulgació i Patrimoni de la Fundació Naturgy, Eva Buch; i la responsable de Medi Ambient i Sostenibilitat de Naturgy i responsable de l’àrea d’educació d’AEMENER, Nieves Cifuentes.

Amb aquest acord, ambdues entitats reforcen el seu compromís entorn de l’objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) d’igualtat de gènere i apoderament de la dona.