La Fundació Naturgy i Creu Roja ensenyen a més de 750 famílies vulnerables de la Comunitat Valenciana a realitzar un consum eficient i a reduir la seva factura energètica

L’Escola d’Energia de la fundació de la companyia energètica ha realitzat 61 tallers formatius enguany per a persones ateses per l’entitat del Tercer Sector.

La Fundació Naturgy i Creu Roja a la Comunitat Valenciana han format aquest any a més de 750 famílies en situació de vulnerabilitat energètica, per millorar els seus hàbits de consum i poder reduir així la factura energètica. Des de gener, l’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy ha realitzat 61 sessions formatives amb Creu Roja a les tres províncies valencianes.

L’objectiu és oferir a les famílies vulnerables pautes per realitzar un consum energètic més eficient, reduint l’import de la factura sense perdre les condicions de confort a la llar. Les sessions es reprendran al setembre, amb vuit nous tallers previstos fins a finalitzar l’any.

En els tallers de l’Escola d’Energia es treballen temes relacionats amb l’eficiència energètica o l’optimització de factures. També s’identifica qui pot tenir accés al bo social, i se’ls ajuda a sol·licitar-ho. Un dels objectius que es persegueix és donar poder a les persones més vulnerables, perquè puguin minimitzar l’impacte del cost energètic aplicant les mesures i consells explicats als tallers.

L’Escola d’Energia és un projecte de la Fundació Naturgy, que està emmarcat dins el Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy. Maria Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy, destaca l’aliança que mantenen amb administracions i amb entitats socials per portar-ho a terme: “Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’uns experimentats companys de viatge com Creu Roja, i d’administracions públiques i altres entitats, que fan una gran tasca en municipis de tot Espanya “.

Des de la seva posada en marxa al juny de 2017, l’Escola d’Energia ha format més de 16.000 persones a tot Espanya, entre famílies en situació de vulnerabilitat energètica i tècnics del Tercer Sector i de l’Administració.

Aquests tallers conjunts formen part, alhora, del projecte Pobresa energètica de Creu Roja, que va ser premiat en la primera edició dels Premis de l’Educació Ambiental en Ruta de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica de la Comunitat Valenciana, pel seu compromís amb l’estratègia d’educació ambiental d’aquesta Comunitat.