La Fundació Naturgy i la Fundació Roure renoven la seva col·laboració per duplicar les llars vulnerables rehabilitades fins ara

El treball conjunt de les dues entitats permetrà superar la vintena d’habitatges, gràcies als recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica.

Rehabilitación viviendas exprés Fondo Solidario

La Fundació Naturgy i la Fundació Roure han emprès amb èxit la rehabilitació d’11 llars de famílies vulnerables a Barcelona, i han acordat duplicar aquesta xifra en els propers mesos. Aquestes actuacions es fan gràcies als recursos que el Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la Fundació Naturgy posa a la disposició d’entitats socials, per millorar l’eficiència energètica d’habitatges dels col·lectius més desfavorits.

Les dues entitats treballen juntes a favor de les famílies en situació de vulnerabilitat des de fa més d’un any. Durant els últims sis mesos, han centrat els esforços en la rehabilitació energètica d’habitatges, i l’experiència positiva els ha portat a ampliar els recursos per superar-ne la vintena. Entre altres actuacions, s’inclouen la reparació o la compra de sistemes de calefacció; la instal·lació de tancaments en finestres i envidriaments; la reparació i posada en marxa d’instal·lacions d’electricitat i gas; i la millora de l’aïllament de parets.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va destacar el treball conjunt dut a terme amb la Fundació Roure, i va afirmar que “l’àmplia xarxa d’acords teixida amb diverses entitats del Tercer Sector ens està permetent augmentar dia a dia el nombre de beneficiaris dels nostres projectes socials”.

La Fundació Naturgy col·labora amb diferents administracions i entitats socials com Foment de l’Habitatge Social, Hábitat 3, Fundació per a la Caritat de la Construcció de Càritas, Fundació Mambré, Fundació Tengo Hogar i Accem, a més de la mateixa Fundació Roure, a les quals dota amb recursos del Fons Solidari d’Eficiència Energètica.

Les rehabilitacions que s’emprenen amb aquest fons segueixen les directrius de l’estudi “Re-habilitación exprés para hogares vulnerables”, patrocinat per la Fundació Naturgy. Aquesta publicació promou la millora de l’eficiència energètica a les llars vulnerables, a costos baixos però amb un gran impacte, tant en la qualitat de vida de les persones com en la factura energètica de les famílies. Una reforma exprés de set mesures, per exemple, augmenta un 22% els dies de benestar a l’any sense consum d’energia i pot suposar un estalvi de fins a 650 euros anuals.

El conveni segueix la línia de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024, que estableix la rehabilitació energètica d’habitatges com una de les línies d’actuació a curt, mitjà i llarg termini, per abordar aquesta problemàtica de manera estructural.  Així mateix, s’engloba dins del Pla de vulnerabilitat energètica de Naturgy, que es marca com a objectius la millora de la qualitat de vida dels col·lectius afectats per la pobresa energètica i el seu assessorament en temes relacionats amb el consum d’energia o el pagament de serveis energètics.

La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per la companyia energètica, desenvolupa programes d’acció social, tant en l’àmbit nacional com en l'internacional, i incideix especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica. També té com a missió la difusió, formació, informació i sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient.

La Fundació Roure treballa als barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera (Ciutat Vella) de Barcelona des del 1992. La seva comesa és acompanyar persones que es troben en situació de precarietat perquè siguin tan autònomes com sigui possible i puguin gaudir d’una vida digna i responsable.

Relacionat amb: