La Fundació Naturgy i la Fundación Junior Achievement s’uneixen perquè alumnes de secundària aprenguin a gestionar els recursos naturals de manera responsable

Més de 35 voluntaris de la Fundació Naturgy impartiran el programa “Gestionant la meva energia” a uns 400 alumnes de Madrid i Barcelona.

Més de 35 voluntaris de la Fundació Naturgy formaran alumnes de segon i tercer d’educació secundària en el marc d’un nou programa educatiu, “Gestionant la meva energia”, que s’ha engegat en col·laboració amb la Fundación Junior Achievement.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és que els estudiants aprenguin a gestionar els recursos naturals prenent decisions responsables, de manera que es converteixin en consumidors crítics, amb capacitat per prendre decisions que protegeixin l’entorn.

Al llarg de quatre sessions, a través del joc, la reflexió i fent servir la metodologia learning-by-doing (aprendre fent), més de 400 alumnes de Madrid i Barcelona comprendran la importància de saber gestionar els recursos naturals i econòmics, gràcies a l’experiència i el coneixement en el sector de l’energia dels voluntaris de la Fundació Naturgy.

Els alumnes analitzaran, de manera individual i en grup, la necessitat de prendre decisions responsables sobre les seves pròpies despeses, posant èmfasi en la seva despesa energètica, la necessitat de l’estalvi i el consum responsable. Així mateix, gràcies als materials elaborats ad hoc per al programa, reflexionaran sobre les repercussions que tenen els nostres actes en el medi ambient.

Entre les activitats que duran a terme, destaca un taller de comprensió de factures perquè els alumnes aprenguin a planificar les seves finances a llarg termini, assumint compromisos i convertint-se així en consumidors informats i responsables. També abordaran el bo social i calcularan la quantitat d’energia màxima que es necessita en una casa segons les circumstàncies de cada família.

La Fundació Naturgy i la seva vocació formativa

El programa “Gestionant la meva energia” forma part del catàleg de propostes educatives i divulgatives amb què la Fundació Naturgy té per objectiu transmetre valors entorn del canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia. Des que es va posar en marxa el 2012, gairebé 700.000 infants i joves han participat en aquestes iniciatives educatives adreçades a escolars de tots els nivells, entre les quals destaquen els recursos educatius online i presencials per a l’aula, el Programa d’Aprenentatge-Servei (APS) o les experiències itinerants.

La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per la companyia energètica, també desenvolupa programes d’acció social, tant en l’àmbit nacional com en l'internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

Sobre Junior Achievement

Junior Achievement és una de les organitzacions internacionals sense ànim de lucre més grans del món en educació emprenedora, educació financera i orientació laboral. Desenvolupa programes a més de 120 països i en 30 idiomes, i beneficia més de 10 milions i mig de joves cada any. Junior Achievement treballa a Espanya des de l’any 2001 per potenciar el talent dels joves i dotar-los de les habilitats necessàries per aconseguir una transició amb èxit a l’ocupabilitat. Actualment duu a terme els seus programes en centres educatius públics, concertats i privats gràcies a la col·laboració de nombroses empreses i institucions. Durant el curs escolar 2017-2018, Junior Achievement España va impartir un total de 2.912 programes que van beneficiar 35.614 alumnes de centres educatius de totes les comunitats autònomes gràcies a la col·laboració de més de 2.600 voluntaris.