La Fundació Naturgy i l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ajuden a 170 famílies vulnerables a fer un consum eficient i reduir la seva factura energètica

L’Escola d’Energia de la fundació de la companyia energètica, a través dels Serveis Socials municipals, ha realitzat 15 sessions formatives en el darrer any i ha fet també una trentena de sessions individualitzades.

Al voltant de 170 famílies vulnerables de Sant Feliu de Guíxols han participat en el darrer any en els tallers de formació de l’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy, organitzades de la mà de l’Ajuntament del municipi per oferir pautes de consum energètic més eficient, amb l’objectiu de reduir l’import de la seva factura sense perdre les condicions de confort a la llar.

Des que va començar la col·laboració entre la Fundació Naturgy i l’Ajuntament gironí, l’abril de l’any passat, s’han dut a terme 15 sessions grupals i una trentena de sessions individualitzades. El proper taller tindrà lloc demà, dia 12 de juliol, i després de l’estiu n’hi ha un altre previst per al 26 de setembre.

Per a Julio Baez, que ha estat usuari de l’Escola d’Energia, “és molt important que els ciutadanes tinguem recursos a l’abast i que estiguem informats de com estalviar en les nostres factures de subministraments bàsics”.

Per la seva banda, Laura Serrano, regidora de l’Àrea d’Acció Social i Habitatge de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, valora molt positivament “l’apoderament de les persones que es beneficien d’aquests tallers formatius, per conèixer els elements que integren la factura, els mètodes d’optimització i estalvi, i el bo social, entre d’altres qüestions”.

L’Escola d’Energia és un projecte de la Fundació Naturgy, que està emmarcat dins del Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy. María Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy, destaca l’aliança que mantenen amb ajuntaments com el de Sant Feliu de Guíxols: “Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’uns experimentats companys de viatge com les administracions públiques, i els professionals i voluntaris de diverses ONG com Creu Roja i Càritas, i de moltes altres entitats socials que fan una gran tasca en municipis de tot Espanya”.