La Fundació Naturgy inicia l’activitat educativa dirigida a 7.500 alumnes catalans sobre els reptes actuals i les noves tecnologies energètiques

La iniciativa Efigy Education és un nou programa formatiu innovador amb continuïtat durant tot el curs i té també com a objectiu impulsar les vocacions tecnològiques entre els alumnes.

La Fundació Naturgy explicarà als més joves les claus de la transició energètica i les noves tecnologies, com el gas renovable i el seu paper en l’economia circular, en les prop de 300 activitats que té planificades enguany a les quatre províncies catalanes.

Efigy Education

La Fundació Naturgy ha començat a visitar els centres educatius catalans amb el programa Efigy Education, una iniciativa innovadora que posarà a l’abast de més de 7.500 alumnes els coneixements més actualitzats sobre noves tecnologies energètiques, com el gas renovable i els seu paper en l’economia circular, i la transició cap a un sistema d’energia més sostenible.

El programa itinerant, que tindrà continuïtat durant tot el curs escolar,  té com a objectiu formar 20.000 alumnes de centres educatius de més de 100 municipis de tot Espanya. A Catalunya seran més de 7.500 els joves que participaran en les prop de 300 activitats que es realitzaran al llarg de l’any en 70 centres educatius de Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Cornellà de Llobregat, Terrassa, Sant Cugat del Vallès, Rubí, Mataró, Sant Boi de Llobregat, Manresa, Tarragona, Valls, Lleida i Girona.

Efigy Education completa l’oferta educativa que la Fundació Naturgy va posar en marxa l’any 2012. Aquesta nova iniciativa, que aglutina tots els recursos didàctics de la institució, facilitarà la comprensió de les claus de l’energia entre les noves generacions, per què puguin contribuir a la sostenibilitat futura del planeta.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, considera que “és deure de la Fundació inspirar als més joves per què prenguin consciència sobre el complex repte a què hem de fer front en matèria d’energia”. “Com a societat, necessitem comptar amb tot el talent per accelerar la transició cap a un nou sistema energètic més fiable, tecnològic i respectuós amb el medi ambient, i amb Efigy Education volem contribuir-hi amb les eines que tenim al nostre abast”, ha assenyat.

L’Escola Vedruna La Inmaculada de Barcelona, una de les primeres

Una de les primeres escoles que ha acollit aquests tallers és l’Escola Vedruna La Inmaculada, de Barcelona. La cap de Sostenibilitat i tutora de 3r de Primària, Lourdes Miralles,  ha  valorat molt positivament l’experiència: “Hem fet un taller sobre energies renovables, que prèviament havíem treballat a l’aula amb els alumnes. Ha estat molt enriquidor, visual i manipulatiu. Els alumnes ha estat molt motivats, han après moltes coses, i els hem recomanat que comparteixin a casa el que han viscut en aquesta formació”.

Miralles considera que “és molt important que els nens tinguin accés a informació sobre noves energies, especialment no contaminants” perquè cal sensibilitzar-los de la necessitat de protegir el planeta, i tallers com aquests ajuden a les escoles a fer-ho.

Activitats educatives gratuïtes i continuïtat durant tot el curs

El programa formatiu, impartit per educadors especialitzats en els centres educatius, és gratuït i tindrà continuïtat durant tot el curs. Efigy Education oferirà continguts sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM (sigles en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), adaptats a tots els nivells del currículum escolar, amb l’objectiu també d’impulsar les vocacions tecnològiques des de ben aviat.

“Amb aquest nou projecte, volem que professors i alumnes tinguin accés a la informació tècnica més actualitzada en matèria energètica, i per això oferirem materials didàctics addicionals per treballar forma autònoma a classe, com ara els nostres Energykits, aplicacions online, el programa Aprenentatge-Servei o el Certamen Tecnològic Efigy”, afirma la cap d’Educació i Divulgació de la Fundació Naturgy, Eva Buch. “A més, oferirem el suport dels professionals de la companyia als docents, per què actualitzin els seus coneixements d’energia, medi ambient i eficiència energètica”, afegeix Buch.

Aquesta iniciativa donarà un nou impuls a l’acció educativa de la Fundació Naturgy que, des del 2012 y a través de diferents accions, ha rebut el reconeixement i la col·laboració d’institucions de referència en l’àmbit de l’educació i la investigació com ara la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), la conselleria d’Educació i Investigació de la Comunitat de Madrid, el Consorci d’Educació de Barcelona, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) o la Fundació Madri+D.

Relacionat amb: