La Fundació Naturgy presenta a la Biblioteca Nacional una exposició sobre l’energia a Panamà

La mostra es pot visitar de manera gratuïta del 14 de maig al 12 de juliol.

Aquesta exposició proposa un recorregut per l’evolució energètica a Panamà, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per abordar-lo d’una manera responsable.

Exposición Haciendo Historia en Panamá y en el mundo Fundación Naturgy

Amb motiu del 20è aniversari de l’arribada de Naturgy a Panamà, el country manager de la corporació energètica al país, José Luis Lloret Soler, ha inaugurat avui l’exposició “Fent història a Panamà i al món” a la Biblioteca Nacional Ernesto J. Castillero R., a Ciutat de Panamà. La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha manifestat el compromís d’afavorir el desenvolupament de la societat mitjançant accions de divulgació i programes educatius que facilitin a la ciutadania l’accés a un coneixement especialitzat en l’àmbit de l’energia i el medi ambient. “La preservació de l’entorn mitjançant un ús racional de l’energia està en mans de tots i, per aquesta raó, ens sentim amb el deure de compartir els nostres coneixements mitjançant propostes accessibles a tots els públics i, de manera especial, entre les noves generacions”.

L’exposició de la Fundació Naturgy, que es podrà visitar fins al 12 de juliol, proposa un recorregut per l’evolució energètica de Panamà a través dels canvis socials que va provocar l’aplicació de les noves tecnologies i els nous invents, així com una reflexió sobre el present i el futur de les energies. L’entrada a l’exposició és gratuïta i els grups d’escolars que ho desitgin poden fer activitats didàctiques sol·licitant cita prèvia.

“Fent història a Panamà i al món” permet descobrir la història i les particularitats de la indústria de l’energia a Panamà, amb la inauguració de l’enllumenat públic de gas el 1857 i l’arribada de l’enllumenat elèctric el 1898, la qual cosa va situar la Ciutat de Panamà al mateix nivell que les grans capitals mundials. Després de la influència dels Estats Units abans del naixement de Panamà com a nació independent el 1903 i un període d’estatització de l’energia del 1958 al 1996, el sector es privatitzaria fins a l’arribada de Naturgy a l’istme el 1998. Durant els vint anys de presència a Panamà, la companyia ha ofert serveis energètics innovadors, promovent el respecte pel medi ambient i l’eficiència mitjançant un ús responsable de l’energia. L’acció empresarial desenvolupada a l’istme ha permès satisfer la demanda energètica de més de 675.000 clients mitjançant 3.550 MVA de potència instal·lada, així com impulsar un programa social destinat a afavorir col·lectius vulnerables.

La història de l’energia li reserva un paper protagonista en el progrés de la societat. Amb l’arribada de l’enllumenat públic a les ciutats, la llum en la fosca nit va permetre trencar el cicle agrícola que havia imperat fins aleshores. Així va néixer un tipus d’activitat nova impensable fins ara: les ciutats van començar a oferir una infinitat de propostes de cultura i entreteniment relacionades amb la nit.

La mostra també presenta una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin emprendre’l de manera responsable. A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles, l’exposició ofereix les claus perquè el visitant entengui que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic. Les pròximes dècades estaran marcades per la garantia de subministrament, els costos econòmics i el seu impacte en el medi ambient, així com per la capacitat dels humans per innovar als terrenys tecnològic i social. Entre les qüestions capitals de la nostra agenda futura destacarà l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.

L’exposició es podrà visitar gratuïtament del 14 de maig al 12 de juliol de 2019 a la Biblioteca Nacional Ernesto J. Castillero R. (Parc Recreatiu Omar, avinguda Belisario Porras “Vía Porras”, Ciutat de Panamà), de dilluns a dissabte de 9 a. m. a 5 p. m. Per a més informació i reserva de visites adreçades a escolars de primària, secundària i universitària es pot contactar al telèfon directe 315-7732 o mitjançant un correu electrònic a comunicacionpanama@naturgy.com.

Fundació Naturgy i la seva vocació educativa

L’exposició “Fent història a Panamà i al món” forma part del catàleg de propostes divulgatives amb què la Fundació Naturgy té per objectiu transmetre valors entorn del canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia. La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per la companyia energètica, desenvolupa programes d’acció social als països en què el grup és present amb l’execució de projectes adaptats a la personalitat i els requeriments dels diferents entorns.

Relacionat amb: