La Fundació Naturgy presenta el seu nou projecte educatiu per sensibilitzar els més joves sobre energia renovable i economia circular

La nova iniciativa itinerant “The Circular Challenge. Innovación para una energía renovable y circular” fa la primera parada avui a l’esdeveniment #imperdible_04, organitzat per la Fundación Cotec en col·laboració amb l’Ajuntament de Madrid.

La Fundació Naturgy llança aquesta setmana un nou recurs educatiu per sensibilitzar els més joves sobre la importància del paper del gas renovable com a font d’energia clau per frenar el canvi climàtic i afavorir l’economia circular. El projecte, batejat com “The Circular Challenge. Innovación para una energía renovable y circular”, es presenta avui a la nova edició de l’esdeveniment Imperdible_04 de Cotec, a Madrid.

Aquest nou recurs educatiu és una eina innovadora i totalment digital, adaptat per a estudiants de secundària i universitaris i per al públic en general. “Els participants d’aquesta experiència descobreixen què és el gas renovable, com es crea i el seu paper fonamental en el futur, com a energia neteja i sostenible i com un dels vectors de l’economia circular”, ha explicat María Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy.

“A més, la proposta planteja el desenvolupament del sentit crític i el compromís social, en línia amb els objectius que la Fundació Naturgy pretén promoure a través de totes les seves línies d’actuació”, ha afirmat Coronado.

Els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides preveuen desafiaments complexos en l’àmbit de l’energia. Per assolir aquestes metes globals a l’Agenda 2030, la innovació tecnològica serà un ingredient imprescindible. Aquest context afavorirà l’aparició de fonts d’energia renovable que garanteixin la descarbonització i, per tant, eliminin el CO2 i millorin la qualitat de l’aire del nostre entorn. Tot això queda recollit en aquesta nova proposta educativa itinerant de la Fundació Naturgy centrada en el paper del gas renovable com a energia de futur.

La Fundació col·labora amb aquesta nova iniciativa en Imperdible_04, organitzat per la Fundación Cotec en col·laboració amb l’Ajuntament de Madrid. Imperdible_04 és un esdeveniment experiencial i participatiu sobre innovació que, en aquesta edició, se centrarà a mostrar la importància de la innovació com a motor per assolir els 17 ODS.

La vocació educativa de la Fundació Naturgy

“The Circular Challenge” s’incorpora a l’oferta educativa de la Fundació Naturgy, que disposa d’un ampli programa formatiu per transmetre valors entorn del canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia. Així mateix, amb aquesta oferta, la Fundació persegueix contribuir al foment de vocacions tecnològiques i científiques de les anomenades disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, per les seves sigles en anglès). Des de la seva posada en marxa el 2012, gairebé 700.000 infants i joves han participat en aquestes iniciatives adreçades a escolars de tots els nivells.

La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per la companyia energètica, també desenvolupa programes d’acció social, tant en l’àmbit nacional com en l'internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.