La Fundació Naturgy promou l’actualització de la Formació Professional Dual amb continguts de noves tecnologies més sostenibles

La Fundació de la companyia energètica, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat i amb la participació d’empreses com ara SEAT i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), ha impulsat la formació de professors de dos cicles formatius en matèria de gas natural vehicular (GNV).

El subdirector general de Programes, Formació i Innovació del Departament d’Ensenyament, José Antonio Andrés, i el director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà, s’han reunit amb representants dels centres de Formació Professional (FP) i les empreses que participen en un projecte per actualitzar continguts en matèria de noves tecnologies i combustibles més sostenibles a l'FP Dual.

Aquesta iniciativa conjunta, promoguda per la Fundació Naturgy, ha permès que, al llarg d’aquest curs 2018-2019, un total de 113 alumnes de l'Institut La Guineueta i l'Institut Mare de Déu de la Mercè, de Barcelona, ja rebin formació sobre gas natural vehicular (GNV), una tecnologia moderna i eficient que està contribuint d’una manera molt important a millorar la qualitat de l’aire en els entorns urbans.

Fruit d’aquesta col·laboració, la Fundació ha format 25 professors de nou centres que imparteixen el Cicle Formatiu de Grau Superior d’Automoció i el Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Electromecànica de Vehicles Automòbils.

«A més d’introduir la formació en una tecnologia sostenible com el GNV, aquesta actuació conjunta permetrà al sector disposar de professionals qualificats, que fins ara eren molt difícils de trobar en el mercat laboral», afirma Martí Solà.

Per la seva banda, José Antonio Andrés assegura que, gràcies a acords com aquest, ja fa temps que la Formació Professional de Catalunya es troba en situació d’oferir als estudiants uns estudis moderns i d’elevat nivell tecnològic, que capaciten l’alumnat per desenvolupar les competències professionals que necessiten les empreses, en un context de canvi permanent, per ser cada dia més competitives.

Vegeu sala de premsa