La Fundació Naturgy reconeix la tasca de la Fundació Exit en la formació de joves d’entorns vulnerables per treballar al sector energètic

L’Associació Norte Joven ha obtingut l’accèssit per la seva activitat per promoure el desenvolupament personal i la integració sociolaboral de joves en risc d’exclusió del sistema educatiu.

La Fundació Naturgy ha decidit avui els guanyadors de la segona edició del seu Premi a la millor iniciativa social en l’àmbit energètic, amb el qual busca reconèixer i donar visibilitat a les persones, entitats i institucions que destaquen per la seva contribució en l’àmbit social gràcies als seus projectes vinculats a l’energia.

El jurat ha reconegut aquest any el projecte ‘Endollats a l’ocupació’ de la Fundació Exit i la iniciativa “Generant Futur” de l’Associació Norte Joven, pel seu impuls a la formació de joves en l’àmbit de l’energia, a fi d’evitar l’abandonament primerenc dels seus estudis i afavorir la seva inserció laboral.

En total, prop de 60 candidatures procedents de totes les comunitats autònomes van presentar la seva iniciativa per optar a aquest reconeixement, que atorga 60.000 € a l’entitat guanyadora i 30.000 € a l’organització que rep l’accèssit, per impulsar els seus projectes.

“L’elevat nombre de propostes i la seva qualitat demostra que Espanya té un enorme teixit social i solidari”, ha dit el president de la fundació, Rafael Villaseca, durant l’acte de lliurament dels guardons. Villaseca també ha reconegut l’esforç de totes les organitzacions que han presentat les seves candidatures, i que durant el 2020 es van haver d’enfrontar al repte de la pandèmia, i va destacar “els fantàstics projectes premiats, que uneixen l’energia amb la formació dels joves per millorar la seva ocupabilitat.”

Entre les candidatures presentades aquest any, han destacat les que relacionen l’àmbit de l’energia amb la joventut, la formació i el medi ambient. “L’educació és l’eina de transformació més important que existeix, pels seus beneficis sobre la persona que la rep, que duren tota la vida, i perquè es vessen directament sobre el seu entorn”, ha explicat Alberto Núñez, president del jurat. Núñez ha valorat especialment la formació i la creació d’ocupació juvenil com a prioritat per reduir la desigualtat i oferir noves opcions a joves d’entorns més desfavorits.

Els guanyadors s’han donat a conèixer en un acte restringit, atesos els estrictes protocols per la covid-19, al qual han assistit els deu finalistes, membres del jurat i el vicepresident de la Fundació i director general de Sostenibilitat, Reputació i Relacions Institucionals de Naturgy, Jordi Garcia Tabernero.

Fundació Exit: ocupació juvenil com a prioritat per reduir la desigualtat

Fa 21 anys que la Fundació Exit està dedicada a l’educació de joves per evitar que abandonin de forma primerenca els seus estudis i promoure la seva inserció laboral com a prioritat per reduir la desigualtat. El seu innovador projecte formatiu és un dels més sòlids i estables d’Espanya per a nois i noies en situació de vulnerabilitat, i un dels que més xarxa social genera amb empreses, centres educatius i voluntaris.

El projecte premiat, ‘Enchufados al empleo’, fomenta la formació de joves al sector energètic, oferint alhora resposta a l’alta demanda de llocs de formació professional en les empreses. L’itinerari formatiu facilita el contacte directe dels joves amb les companyies i els seus empleats, que col·laboren de manera voluntària en el programa.

Aquesta iniciativa de la Fundació Exit té un impacte positiu en més de 2.000 beneficiaris, a més dels 500 joves que compten amb el suport de 200 voluntaris. Es desenvolupa a sis comunitats autònomes: Comunitat de Madrid, Catalunya, Comunitat Valenciana, Andalusia, Aragó i Balears

Associació Norte Joven: ocupació juvenil

Norte Joven és una ONG de la Comunitat de Madrid que treballa des del 1985 per afavorir la integració social i laboral de persones en situació de desavantatge social, a través de programes de formació professional i acadèmica, desenvolupament personal i inserció laboral.

El projecte premiat amb l’accèssit, ‘Generando futuro’, inclou un itinerari formatiu en el qual s’integren accions de sensibilització i intervencions en llars vulnerables i en organitzacions socials, per aconseguir-ne la millora energètica. Fins ara, s’han format 241 joves i s’han fet actuacions d’eficiència energètica a 62 habitatges, amb la contractació de 12 autònoms en situació precària, que han supervisat la feina dels participants en el programa.

La iniciativa premiada ha aconseguit disminuir de l’abandonament escolar i ha permès als joves obtenir una titulació, així com la seva inserció laboral en un sector amb potencial de futur com l’energètic.

El jurat del premi està format per Alberto Núñez, S. J., professor del departament de Direcció General i Estratègia d’ESADE, que presideix; Manuel Bretón, president de Càritas Espanyola; Llum Delàs, patrona de la Fundación de la Esperanza; Salvador García-Atance, president de la Fundación Lealtad; el pare Ángel García Rodríguez, president de Mensajeros de la Paz; Juan José López Burniol, vicepresident de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Josep Ramoneda, director de l’Escola Europea d’Humanitats de Barcelona; Elena Salgado, presidenta de l’Associació Espanyola d’Empreses de Consultoria; Javier Senent, president de Creu Roja Espanyola; Gustavo Suárez Pertierra, president d’UNICEF Comitè Espanyol; el vicepresident de Fundació Naturgy, Jordi Garcia Tabernero, i la seva directora general, María Eugenia Coronado.