La Fundació Naturgy rehabilita 30 llars vulnerables amb alumnes d’un projecte integral d’ocupació social

Aquesta iniciativa, pionera a Espanya, ha permès impartir formació a aturats del sector de la construcció, que han posat en pràctica els coneixements adquirits en assessorament i rehabilitació energètica d’habitatges de famílies vulnerables.

La Fundació Naturgy ha completat dos projectes d’ocupació social pioners a Espanya, que han permès realitzar una trentena de rehabilitacions energètiques en habitatges de famílies vulnerables. Aquesta iniciativa té per objectiu impartir formació a persones aturades, especialment del sector de la construcció, per dur a terme rehabilitacions energètiques que millorin la qualitat de vida de famílies vulnerables i oferir assessorament energètic per reduir la seva factura energètica.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va afirmar que “es tracta d’un dels projectes més integrals que duem a terme, ja que permet també obrir la porta a la professionalització del sector de les rehabilitacions energètiques, facilita el retorn de persones aturades al mercat laboral i els alumnes poden participar en els projectes de rehabilitació que fem en habitatges de famílies vulnerables”.

Els dos projectes s’han dut a terme sota el guiatge d’entitats del tercer sector, de l’Administració i d’entitats especialitzades en ocupació social. A Madrid, la Fundació ha col·laborat amb l’Agència per a l’Ocupació de Madrid, l’Empresa Municipal d’Habitatge i Sòl (EMVS), la Fundació Ecologia i Desenvolupament (Ecodes) i l’Associació Nacional d’Empresa de Rehabilitació i Reformes (ANERR); i a Galícia, el projecte s’ha desenvolupat amb Càritas, ANERR i Ecodes.

Els tallers de formació van constar de 200 hores de formació teoricopràctica, més un mes de pràctiques remunerades en una empresa. Gràcies al treball dels alumnes d’aquests projectes, la Fundació Naturgy va poder dur a terme rehabilitacions en habitatges de famílies vulnerables, sota el guiatge de set empreses de reformes que han adquirit el compromís de renovar la contractació del 30 % dels alumnes.

Els participants en ambdós projectes també han rebut formació per assessorar les famílies vulnerables en l’optimització de contractes d’energia i en hàbits de consum eficient.

La formació i les obres efectuades segueixen les directrius de l’estudi “Rehabilitació exprés per a llars vulnerables”, per la Fundació Naturgy, per promoure la millora de l’eficiència energètica a les llars vulnerables, a un cost baix però amb un gran impacte, tant en la qualitat de vida de les persones com en la factura energètica de les famílies.

Vegeu sala de premsa