La nostra Fundació comparteix la seva acció formativa adreçada a dones i col·lectius en situació de vulnerabilitat en les jornades sobre energies renovables i territori, organitzades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic

El 14 de març passat, María Eugenia Coronado, directora general de la nostra Fundació, va participar en les jornades d’escolta i participació sobre energies renovables i territori, organitzades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i inaugurades per la vicepresidenta tercera del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera.

En la segona sessió del cicle de diàlegs d’escolta i participació, titulada “Dimensió social dels projectes renovables”, María Eugenia Coronado va compartir l’acció formativa professionalitzadora impulsada per Fundació Naturgy adreçada exclusivament a dones en situació d’atur, amb l’objectiu de fomentar la igualtat en l’accés als nous llocs de treball vinculats al desplegament de les energies renovables, la conservació del medi ambient i la sostenibilitat, en sectors que ofereixen noves oportunitats derivades de la transició energètica.

En aquest context, Coronado va exposar com el 2023 Fundació Naturgy va posar en marxa un primer curs pilot de formació professional en instal·lació de sistemes fotovoltaics dirigit exclusivament a dones en situació d’atur, en col·laboració amb l’Institut per a la Transició Justa, la Universitat Politècnica de Madrid i la Plataforma per l’Ocupació Verda. Després de l’èxit d’aquesta experiència pilot, amb una taxa d’inserció laboral del 40%, Fundació Naturgy posarà en marxa sis cursos professionalitzadors adreçats a persones afectades per la transició energètica, en situacions d’atur o risc d’exclusió, en què es garantirà una participació femenina mínima d’un 50%. Aquestes formacions s’impartiran en les especialitats d’instal·lació i manteniment de sistemes fotovoltaics, rehabilitació eficient d’habitatges i instal·lació i manteniment de parcs eòlics.

María Eugenia Coronado va destacar la importància d’impulsar activitats de formació professionalitzadora que permetin que dones en situació de vulnerabilitat s’incorporin al sector energètic. “La transició energètica està originant noves oportunitats d’ocupació verda. Per això, necessitem impulsar formacions amb perspectiva de gènere que garanteixin que més dones puguin accedir al sector per contribuir a la disminució de la bretxa de gènere en el sector de l’energia”.

En les jornades d’escolta i participació sobre energies renovables i territori, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic va llançar un procés d’escolta i participació pública per actualitzar el coneixement i identificar eines noves que facilitin la distribució social i ambientalment justa dels beneficis lligats a la transició ecològica, i en particular, de les renovables, al territori.