La nostra Fundació participa en un esdeveniment d’alt nivell sobre transició justa, com a part de l’agenda de la Presidència d’Espanya del Consell de la Unió Europea

La nostra Fundació ha participat en un esdeveniment d’alt nivell sobre Transició Justa, organitzat per l’Institut per a la Transició Justa, Organisme Autònom del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic del Govern d’Espanya. La trobada va tenir lloc a Ponferrada (Lleó), els dies 26 i 27 octubre de 2023, com a part de l’agenda de la Presidència d’Espanya del Consell de la Unió Europea.

L’objectiu de l’esdeveniment va ser dialogar sobre la transició justa, com a camí imprescindible i un factor accelerador per a la reindustrialització d’Europa, en un marc de neutralitat climàtica a 2030 i conforme amb els compromisos adoptats en l’Acord de París. La trobada va estar presidida per Teresa Ribera, vicepresidenta tercera i Ministra per a la Transició Energètica i Repte Demogràfic d’Espanya, i Sara Aagesen, secretària d’Estat d’Energia; i va comptar amb la participació de responsables d’institucions comunitàries, membres de governs europeus, representants de municipis i regions immerses en aquest procés, empreses i organitzacions sindicals i socials. A més, es va dialogar amb altres països embarcats en un camí similar al de la UE, en termes d’ambició climàtica i transició justa.

María Eugenia Coronado, directora general de la nostra Fundació, va participar en la taula rodona Transició Energètica Justa i Igualtat de Gènere, presentant l’informe inèdit elaborat per la nostra Fundació i l’ITJ amb el títol “L’ocupació de les dones en la transició energètica justa a Espanya”. Es tracta del primer informe que proporciona un diagnòstic ajustat i complet sobre la situació de la dona al mercat laboral vinculat a la transició energètica dins de les importants transformacions econòmiques i productives vinculades a la transició energètica neta, tant directament com indirectament, utilitzant una multiplicitat de fonts estadístiques. L’estudi, avalat per l’anàlisi quantitativa i qualitativa sobre l’ocupació als sectors assenyalats desenvolupada per Abay Analistes, ofereix articles d’un grup de professionals experts independents en els àmbits d’ocupació, igualtat de gènere i transició energètica, coordinat per la politòloga Cristina Monge.

Coronado va defensar que “estudis com aquest posen dades objectives a una situació que ha de ser revertida per garantir una transició justa des de totes les perspectives i per a la qual la nostra fundació ja disposa de programes formatius i d’ocupabilitat centrats en les dones”.

Pots descarregar-te l’estudi complet en el Centre de coneixement de Fundació, aquí.