La substitució del 13% del parc mòbil de Madrid i Barcelona per cotxes de gas natural reduiria 50.000 tones d’emissions a l’any

La Fundació Gas Natural Fenosa presenta la publicació La calidad del aire en las ciudades. Un reto mundial, en la qual s’analitzen les causes i conseqüències d'una baixa qualitat de l'aire i s’exposen propostes concretes d'actuació per aturar el problema.

Només una de cada deu persones al món viu en una ciutat que compleix les condicions mínimes de qualitat de l'aire, segons l'Organització Mundial de la Salut.

El transport rodat és un dels sectors que més contribueix a les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle i representa prop d'un terç del consum d'energia de la Unió Europea.

A més de Madrid i Barcelona, l'estudi analitza la qualitat de l'aire i el seu impacte sobre la ciutadania d'algunes de les principals ciutats del món, com Berlín, Mèxic, Santiago de Xile, Bogotà i la regió de la Llombardia a Itàlia.

La Fundació Gas Natural Fenosa va presentar ahir  La calidad del aire en las ciudades. Un reto mundial, una publicació que analitza les causes i conseqüències d'una baixa qualitat de l'aire i exposa plans de millora i propostes d'actuació per aturar el problema.

Aquesta publicació, impulsada per la Fundació de la companyia energètica, ha estat coordinada per Xavier Querol, professor d'investigació del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), i compta amb la participació de 18 destacats experts a escala mundial.

L'objectiu d'aquest llibre és destacar que “la qualitat de l'aire és un problema tan important com el canvi climàtic, i amb efectes adversos més immediats, la solució dels quals requereix la col·laboració de tothom”, va explicar Martí Solà, director general de la Fundació.

Vegeu sala de premsa