L’aprenentatge automàtic serà el factor principal per generar valor de negoci en un entorn de digitalització creixent

L’strategic customers director de Google Cloud, José Manuel García Gavilán, afirma que el futur de la transformació digital passa per l’aplicació de l’ús de xarxes neuronals d’intel·ligència artificial.

IKEA España, KPMG, Telefónica Empresas, Altran, Amazon Web Services, Meliá Hotels International i Naturgy van explicar en la jornada projectes de digitalització per millorar la competitivitat i l’experiència del client a set sectors diferents.

Seminarios Els Juliols Digitalización Barcelona

El futur de la transformació digital de la nostra societat passa per l’aplicació de tècniques d’aprenentage automàtic (machine learning) que, portat al món de l’empresa, serà “el factor principal per generar diferenciació i valor de negoci. Aquesta va ser la projecció de futur expressada avui per José Manuel García Gavilánstrategic customers director de Google Cloud, durant el curs d’estiu Els Juliols de la Universitat de Barcelona, organitzat un any més per la Fundació Naturgy. Al seminari sobre “Digitalització: casos pràctics a 7 sectors”, el directiu de Google Cloud va compartir el seu punt de vista respecte a les àrees en què està avançant Google i els resultats de diferents iniciatives que està duent a terme en medicina, transport i, especialment, energia.

García Gavilán va explicar que, després de sis anys d’inversió en energies renovables per aconseguir que la companyia només consumís energia renovable, l’aplicació de l’aprenentatge automàtic els ha permès reduir el seu consum energètic en un 40%, “la qual cosa, en una empresa que és intensiva en consum d’energia per alimentar la seva infraestructura de milions de servidors, ha comportat un estalvi de costos molt important”.

El directiu de Google va fer una crida a les empreses europees a invertir en aquestes tècniques de xarxes neuronals que “ensenyen els ordinadors a aprendre”, per no perdre la cursa davant de països com els Estats Units o, especialment, la Xina.

García Gavilán va explicar altres casos en què Google ha treballat amb aquestes tècniques d’intel·ligència artificial, com en la medicina, on han desenvolupat una aplicació per reconèixer la retinopatia diabètica, o en la mobilitat, amb l’impuls del cotxe autònom.

Vegeu la sala de premsa