L’edifici de la Fundació Gas Natural Fenosa obté la certificació internacional LEED OR de l’US . Green Building Council

El certificat garanteix que la totalitat de l'edifici de l'entitat, ubicat a Sabadell (Barcelona), ha estat dissenyat i construït assolint els criteris de sostenibilitat més exigents.

El sistema de classificació d'edificis sostenibles LEED és un sistema d'avaluació i certificació mediambiental de caràcter internacional i voluntari basat en criteris per desenvolupar edificis sostenibles d'alta eficiència.

L'edifici de la Fundació Gas Natural Fenosa, ubicat a Sabadell (Barcelona), ha obtingut la certificació LEED OR atorgada per l'US Green Building Council, l'estàndard en construcció sostenible més prestigiós del món, que garanteix que la totalitat de l'edifici ha estat dissenyat i construït assolint els criteris de sostenibilitat més exigents. El director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, va rebre el certificat i la placa que acredita el reconeixement a l'edifici de mans de Raquel Clemente, en nom de l'US Green Building Council.

Per assolir aquest reconeixement internacional en matèria d'eficiència energètica i sostenibilitat, l'edifici de la Fundació Gas Natural Fenosa ha hagut de complir amb l'aplicació de criteris sostenibles exigents, tant en la fase del projecte d'arquitectura i instal·lacions tècniques com en la fase de construcció, la posada en marxa i la utilització de l'edifici.

El compliment d'aquests estàndards ha estat possible gràcies a diversos factors de sostenibilitat, com l'estalvi en el consum d'energia, de l'ordre del 50%, aconseguit gràcies a diferents mesures d'eficiència energètica, i a una reducció del 90% de l'ús d'aigua potable respecte a un edifici tradicional, mitjançant la reutilització d'aigües grises i pluvials.

Per aprofitar millor la llum natural es va instal·lar a tot l'edifici enllumenat de baix consum i un mirall energètic que proporciona les dades climàtiques interiors i exteriors, així com el consum que es produeix en cada moment. Així mateix, tot l'edifici disposa d'un doble envidriament amb cambra i persianes mecàniques per millorar l'aïllament tèrmic, i té una caldera de gas natural d'alta eficiència.

Els materials utilitzats a la carcassa de la nova façana són reciclats i d'origen regional, cosa que redueix l'impacte derivat de l'extracció i el processament de matèries primeres, així com del transport. Així mateix, la fusta utilitzada, tant al terra del terrat com a les parets i als sostres de l'edifici, és el bambú, ja que l'impacte de la seva tala és baix i la fixació de diòxid de carboni és més alta que en altres espècies. Finalment, totes les pintures, els adhesius i les moquetes fets servir a l'interior de l'edifici són d'una emissió de compostos orgànics volàtils molt baixa, de manera que es garanteix una qualitat ambiental interior elevada.

US Green Building Council (USGBC)

L'US Green Building Council (USGBC) és una organització sense ànim de lucre que promou la indústria de la sostenibilitat en el disseny, la construcció i el funcionament dels edificis. Aquesta organització treballa per promoure els edificis que són mediambientalment responsables, eficients i llocs sans on viure i treballar.

És conegut principalment pel desenvolupament del sistema de directives del Leadership in Energy and Environmental Design (LEED), que promou la indústria de la construcció dels edificis mediambientalment sostenibles, inclosos els materials mediambientals responsables, tècniques d'arquitectura sostenible i compliment de les normatives públiques vigents.

Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats a la sensibilització i educació mediambiental i a la promoció de l'ús responsable de l'energia, duu a terme cursos de formació i promou activitats culturals dirigides a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Així mateix, desenvolupa accions a escala internacional a diferents països de Llatinoamèrica, el Magrib i Europa.

Barcelona (Espanya), 13 jun 2014