Les empreses gallegues milloren la seva productivitat i sostenibilitat gràcies a la implantació en els seus sistemes de la indústria 4.0

El sector energètic, tecnològic i d’alimentació i begudes lidera l’adaptació de la indústria 4.0 a Galícia gràcies a la reducció dels costos de producció i la millora de la productivitat de les fàbriques.

El seminari “Energia, medi ambient i indústria 4.0”, organitzat en col·laboració amb la Xunta de Galicia, ha donat a conèixer els processos d’adaptació que experimenten les empreses gallegues a la indústria 4.0.

Durant la jornada s’han abordat qüestions com la presència de la digitalització en tots els àmbits productius i la forma en què afecta la gestió energètica i ambiental de les empreses.

La digitalització accelerada dels processos de fabricació pot millorar la productivitat i la gestió energètica de les empreses gallegues. En aquest procés, factors com l’anàlisi massiva de grans bases de dades, la inclusió de la robòtica col·laborativa en els processos o la realitat virtual juguen un paper important. Aquesta és una de les principals conclusions assolides al seminari “Energia, medi ambient i indústria 4.0” que la Fundació Gas Natural Fenosa ha organitzat avui a Santiago de Compostel·la amb la col·laboració de la Xunta de Galicia.

El conseller d’Economia, Ocupació i Indústria de la Xunta de Galicia, Francisco Conde, i el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, han inaugurat avui la jornada, en la qual s’han analitzat alguns dels conceptes que defineixen la nova revolució industrial.

Vegeu sala de premsa

Relacionat amb: