L’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy explicarà demà a famílies vulnerables de Petín i Larouco com fer un consum eficient i reduir la factura energètica

La fundació de la companyia energètica organitza sessions formatives al costat dels concellos de cada municipi. Al voltant de 170 famílies en situació de vulnerabilitat han rebut aquesta formació aquest any a la província d’Orense.

La Fundació Naturgy organitza demà, 2 d’octubre, dues sessions formatives de l’Escola d’Energia a Petín i Larouco, en col·laboració amb els ajuntaments municipals. L’objectiu és oferir a famílies vulnerables pautes per realitzar un consum energètic més eficient, reduint l’import de la factura sense perdre les condicions de confort a la llar.

La sessió a Petín serà a la Casa de Cultura del municipi (rua Plaer, 3), a les 16.00h i el taller a Larouco se celebrarà a les Antigues Escoles (carretera de Langullo, s / n), a les 18.30h.

Aquest any, la Fundació Naturgy ha organitzat 17 sessions de l’Escola d’Energia a la província d’Orense, a les quals han assistit més de 170 famílies.

A les sessions de l’Escola d’Energia es treballen temes relacionats amb l’eficiència energètica o l’optimització de factures. També s’identifica qui pot tenir accés al bo social, i se’ls ajuda a sol·licitar-ho. “El que busquem és donar poder a les persones més vulnerables, perquè puguin minimitzar l’impacte del cost energètic aplicant les mesures i consells explicats en els tallers”, afirma Ester Sevilla, directora de l’àrea de Projectes Socials i Internacional de la Fundació Naturgy.

L’Escola d’Energia és un projecte de la Fundació Naturgy, que està emmarcat dins el Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy. María Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy, destaca l’aliança que mantenen amb administracions i amb entitats socials per fer-la: “Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’uns experimentats companys de viatge com són les administracions públiques, i els professionals i voluntaris d’ONGs com Creu Roja i Càritas, i de moltes altres entitats socials que fan una gran tasca a municipis de tot Espanya “.

Des de la seva posada en marxa al juny de 2017, l’Escola d’Energia ha format més de 17.000 persones, entre famílies en situació de vulnerabilitat energètica i tècnics del Tercer Sector i de l’administració a tot Espanya.