L’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy visita Valladolid per explicar a famílies vulnerables com fer un consum eficient i reduir la factura energètica

La fundació de la companyia energètica organitza una sessió formativa matí a Valladolid, en col·laboració amb el CEAS Pajarillos Bajos. Al voltant de 140 famílies han rebut aquesta formació en el que va d’any a Valladolid.

Escuela de Energía Fundación Naturgy

La Fundació Naturgy organitza demà una sessió formativa de l’Escola d’Energia a Valladolid, adreçada a persones en situació de vulnerabilitat energètica. L’objectiu és oferir-los pautes per realitzar un consum energètic més eficient, reduint l’import de la factura sense perdre les condicions de confort a la llar.

La convocatòria es realitza de la mà de el Centre d’Acció Social (CEAS)Pajarillos Bajos (plaça Biólogo José Antonio Valverde, nº 1), demà, dijous 19 de desembre, a les 9: 45h.

En el que portem d’any, la Fundació Naturgy ha realitzat 14 jornades de l’Escola d’Energia en diferents localitats de Valladolid, a les quals han assistit prop de 140 famílies.

A les sessions de l’Escola d’Energia es treballen temes relacionats amb l’eficiència energètica o l’optimització de factures. També s’identifica qui pot tenir accés a el bo social, i se’ls ajuda a sol·licitar-ho. “El que busquem és donar poder a les persones més vulnerables, perquè puguin minimitzar l’impacte de el cost energètic aplicant les mesures i consells explicats en els tallers”, afirma Ester Sevilla, directora de l’àrea de Projectes Socials i Internacional de la Fundació Naturgy.

L’Escola d’Energia és un projecte de la Fundació Naturgy, que està emmarcat dins de el Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy. Maria Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy, destaca l’aliança que mantenen amb administracions i amb entitats socials: “Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’uns experimentats companys de viatge com són les administracions públiques, i els professionals i voluntaris d’ONGs com Creu Roja i Càritas, i de moltes altres entitats socials que fan una gran tasca en municipis de tot Espanya “.

Des de la seva posada en marxa al juny de 2017, l’Escola d’Energia ha format més de 18.000 persones, entre famílies en situació de vulnerabilitat energètica i tècnics de l’Tercer Sector i de l’administració a tot Espanya.

Qualsevol entitat o ajuntament que vulgui oferir aquest tipus de formació gratuïta pot posar-se en contacte amb la Fundació Naturgy a través de la pàgina web de la Fundació (https://www.fundacionnaturgy.org/) o al mail escuelaenergia@naturgy.com.