L’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l’Aigua acull l’exposició “La qualitat de l’aire. Un repte actual “de la Fundació Naturgy

L’exposició podrà visitar gratuïtament de el 8 a l’18 de novembre a l’IDAEA-CSIC, a Barcelona. L’exposició de la Fundació Naturgy proporciona coneixements tècnics claus sobre la qualitat de l’aire i com afecta a la salut de les persones i de l’entorn.

Exposición Calidad del Aire IDAEA

Amb motiu de la celebració de la 24a edició de la Setmana de la Ciència, l’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l’Aigua (IDAEA), del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), acull a les seves instal·lacions l’exposició temporal “La qualitat de l’aire. Un repte actual “, produïda per la Fundació Naturgy.

La proposta expositiva vol contribuir al desenvolupament educatiu, ambiental i cultural de la societat mostrant com el fenomen de la contaminació atmosfèrica és un factor clau que determina la salut de les persones i de l’entorn. La implementació de diferents iniciatives, per part d’administracions, empreses privades i ciutadania, serà un repte imprescindible per complir els nivells que marca l’Organització Mundial de la Salut per millorar la qualitat de l’aire del nostre entorn.

Aquesta activitat s’engloba dins la Setmana de la Ciència, un esdeveniment de divulgació científica i participació ciutadana que tindrà lloc de l’8 a l’18 de novembre, impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el suport de Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

L’exposició es podrà visitar al IDAEA-CSIC (C / Jordi Girona, 18-26; Barcelona) durant la setmana de l’8 a l’18 de novembre, de 9:00 a 17:00 h de dilluns a divendres, i el dissabte 16 de novembre, de 10:30 a 14:00 h.

Una proposta divulgativa davant un repte mediambiental

L’exposició “La qualitat de l’aire. Un repte actual “ofereix les claus per familiaritzar-se amb coneixements tècnics sobre la problemàtica de la contaminació atmosfèrica a les ciutats. Entre altres mesures, l’ús responsable de l’energia i, en concret, del gas natural com a combustible net, serà un factor determinant per reduir les emissions i procurar la millora de la qualitat de l’aire. Aquesta exposició itinerant que ja ha visitat Barcelona, Madrid i Guadalajara, ha estat comissariada pel professor expert en contaminació atmosfèrica i investigador de l’IDAEA-CSIC, Dr. Xavier Querol, oferint les eines per conèixer i interpretar els factors claus que determinen la qualitat de l’aire a través de quatre àmbits: la descripció de fenomen, les causes que el provoquen, els efectes que el produeixen i les solucions per abordar-ho.