Lliurament de premis del IV Concurs de Relats

El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa va lliurar ahir els premis als guanyadors del IV Concurs de Relats. En aquesta ocasió s’han rebut prop de 200 obres procedents de diferents països i de diverses comunitats autònomes, un 20 per cent més que en l’edició anterior.

Concurso de Relatos Museo del Gas

L'acte de lliurament de premis ha estat presidit per Eva Buch, directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, i Estel Solè, actriu i dramaturga. A més, a l'esdeveniment també hi ha assistit Claudia Solè, directora de la publicació digital Sortir amb nens i ha estat amenitzada amb les peces musicals que han interpretat els alumnes de l'Escola Municipal de Música i Conservatori Professional de Sabadell.

El certamen té com a objectiu sensibilitzar sobre temes tan importants com l'energia, el medi ambient, la història del gas o el patrimoni industrial, així com fomentar la passió per l'escriptura i la literatura.

Del nombre total de relats rebuts, obté el 1r premi Els guardians de la història de Marta Medico Piqué i el 2n premi és per a Llum de Rubèn Diaz Dalmau, tots dos en la categoria general.

El merescut 1r premi de la categoria juvenil, pel seu plantejament original i la seva riquesa en l'escriptura, ha estat per a Res? Sí, clar… de Paula Palmerola Meseguer.

A més, el jurat ha estimat convenient fer dues mencions especials. La Menció especial a la qualitat literària per a El primer dia a la Catalana de Jordi Font-Agustí i la Menció especial sènior per al relat El meu medi ambient de Montserrat Graner i Codina.

Els dos relats guanyadors de la categoria general sortiran publicats en l'edició del diumenge del diari digital El Núvol.