Més de 16.800 escolars de tot Espanya participen en les activitats educatives en aula de la Fundacio Naturgy durant el curs 2018/2019

Més de 16.800 escolars de tot Espanya han participat durant aquest curs 2018/2019 en les activitats educatives organitzades per la Fundació Naturgy.

L’oferta formativa, que s’ofereix de manera permanent, té l’objectiu de transmetre valors entorn el canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia mitjançant recursos didàctics que fomenten l’adquisició d’habilitats tecnològiques entre les generacions més joves.

El programa educatiu de la Fundació Naturgy ofereix continguts sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM -sigles en anglès per ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques-, de manera clara i transparent, adaptant-se a tots els nivells del currículum escolar mitjançant propostes didàctiques experiencials i innovadores. Aquest programa, que la fundació corporativa impulsa des del 2012, compta amb l’aval de reconegudes institucions de l’àmbit de l’educació i la investigació com la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), la Conselleria d’Educació i Investigació de la Comunitat de Madrid o el Consorci d’Educació de Barcelona, així com el reconeixement del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), la Fundació Madri+D o la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.

Durant el curs escolar 2018/2019, la Fundació Naturgy ha reforçat el seu programa educatiu estenent-lo per tot el territori espanyol de manera itinerant. Com en edicions anteriors, s’ha ofert un ampli ventall de propostes adreçades a la comunitat educativa, dins i fora de l’aula, sense oblidar la formació continuada a docents i responsables del tercer sector.

L’Agenda 2030 aprovada per l’Assemblea General de les Nacions Unides, atribueix a l’educació de qualitat, així com l’accés a l’energia segura i sostenible, com a factors estratègics clau per al desenvolupament global i el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. En aquest context, la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha manifestat la voluntat de seguir impulsant un programa de formació que permeti l’adquisició de disciplines tecnològiques, des d’edats inicials i de manera especial entre les noies, entre les línies principals d’activitat per incrementar el nombre de vocacions en el sector de l’energia. “El nostre full de ruta pauta un itinerari ferm per oferir coneixement especialitzat i objectiu en matèria d’energia a les generacions futures. Tenim el deure d’inspirar per captar el seu talent i convidar-los a que prenguin consciència sobre el complex repte futur que haurem d’abordar per accelerar la transició cap a un nou sistema energètic més fiable, tecnològic i respectuós amb el medi ambient “.