Més de 2.400 alumnes d’FP es beneficiaran del programa de foment de l’empleabilitat de Fundación Naturgy en matèria d’edificació i rehabilitació sostenible, gas renovable, gas vehicular i vulnerabilitat energètica

Els cursos es realitzaran en col·laboració amb entitats reconegudes de cada sector.

Les primeres formacions, sobre edificació i rehabilitació sostenible, seran impartides per professionals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC).

Fundación Naturgy realitzarà a partir del mes de juliol un nou programa dirigit a fomentar l’empleabilitat en el sector energètic, amb cursos dirigits a docents de Formació Professional (FP) i a formadors dels cursos de treball. L’objectiu és adequar els continguts per què els alumnes surtin millor preparats per accedir al mercat laboral i responguin millor a les necessitats reals de les empreses i de la societat.

Els cursos seran sobre diferents especialitats vinculades a la transició energètica i a l’eficiència: edificació i rehabilitació sostenible, gas renovable, mobilitat sostenible i vulnerabilitat energètica.

En total, assistiran 120 professors de la Comunitat de Madrid, Galícia, Catalunya, Castella-La Manxa, Comunitat Valenciana, Principat d‘Astúries i Castella i Lleó, fet que permetrà desplegar la formació a més de 2.400 alumnes de les diferents famílies d’FP en aquestes comunitats autònomes.

Les sessions virtuals es realitzaran durant juliol i setembre, i es combinarà la formació on line amb la presencial, sempre que sigui possible, tenint en compte la situació derivada de l’emergència sanitària.

La directora general de Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, explica que, amb aquests cursos de formació de professorat, “unim la nostra responsabilitat amb les noves generacions, contribuïm a desenvolupar professions de futur vinculades amb la transició energètica i la sostenibilitat, i millorem l’empleabilitat dels alumnes de titulacions de Formació Professional”.

Edificació i rehabilitació sostenible

El primer curs que es posarà en marxa serà el que s’impartirà juntament a l’Escola Sert del COAC, l’escola de pràctica professional que des de fa 25 anys ofereix formació especialitzada als professionals del món de l’edificació, que oferirà una formació molt pràctica sobre criteris de sostenibilitat en edificació i rehabilitació. L’objectiu, alineat amb el Pacte Verd Europeu i el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima d’Espanya, és fomentar l’ús eficient dels recursos naturals i l’economia circular, garantint que els edificis compleixen amb les 5 “s”: sostenible, smart, segur, saludable i social.

Vulnerabilitat energètica

En l’àmbit de la vulnerabilitat i la rehabilitació exprés, l’Escola d’Energia de Fundació Naturgy també impartirà un curs que permetrà incorporar aquests continguts als futurs tècnics del sector social. La finalitat d’aquesta formació és identificar i treballar amb col·lectius vulnerables, i oferir eines per proposar intervencions bàsiques de rehabilitació exprés en llars vulnerables. Aquest tipus de rehabilitació és una de les línies d’acció social de la fundació, amb la que contribueix a pal·liar la vulnerabilitat energètica actuant sobre una de les seves causes estructurals, tal i com reconeix l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica aprovada pel Govern espanyol.

Gas renovable

El curs sobre gas renovable té com a objectiu proporcionar bases sòlides de coneixement sobre aquest nou vector energètic, que està cridat a ser un agent actiu com a font d’energia renovable per assolir els objectius de descarbonització l’any 2050, donant suport a la gestió eficaç de residus i contribuint a l’economia circular.

Els continguts abordaran des d’aspectes tècnics, normatius i econòmics, fins a les seves aplicacions en la gestió de residus, per oferir una formació 360 sobre un sector de gran recorregut a Espanya i a Europa.

Gas natural vehicular

El GNV és una tecnologia moderna i eficient, i una alternativa sostenible que contribueix a millorar la qualitat de l’aire en els entorns urbans. La seva utilització contribueix a reduir en un 85% les emissions d’òxids de nitrogen i en un 95% les partícules en suspensió, que són els principals agents de contaminació urbana.

En el curso, s’explica amb detall aquesta tecnologia, així com el funcionament dels vehicles a gas, la seva càrrega i descàrrega de combustible, i tota la normativa relacionada.

La Fundació ja va realitzar aquesta formació sobre GNV l’any passat a 40 professors, fet que ha permès que més de 600 alumnes hagin sortit preparats aquest curs amb coneixements actualitzats sobre aquesta matèria.