Més de 3.400 alumnes de la Comunitat de Madrid participen en el programa educatiu de la Fundació Naturgy sobre tecnologies energètiques

La iniciativa Efigy Education és el programa formatiu que la fundació de la companyia energètica imparteix als centres educatius i que, així mateix, té per objectiu impulsar les vocacions tecnològiques.

La Fundació Naturgy explica als més joves les claus de la transició energètica i les noves tecnologies, com el gas renovable i el seu paper en l’economia circular.

Aquest curs, més de 3.400 alumnes de primària i secundària de la Comunitat de Madrid participen en tallers sobre els reptes actuals de l’energia i les noves tecnologies energètiques, que la Fundació Naturgy imparteix als centres educatius. Aquesta iniciativa s’emmarca en el programa de divulgació Efigy Education, amb el qual té previst arribar enguany a 12.000 estudiants de tot Espanya.

Els tallers presencials s’estan duent a terme en escoles i instituts de Madrid, Alcalá de Henares, Las Rozas, Pozuelo de Alcorcón, Torrelodones i Villafranca del Castillo. A l’hora de fer aquestes sessions, la fundació aplica estrictes mesures de seguretat, en compliment de la normativa COVID-19 per garantir la seguretat dels alumnes.

Després de les sessions, el programa tindrà continuïtat durant tot el curs, amb continguts sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), adaptats a tots els nivells del currículum escolar. L’objectiu també és impulsar les vocacions tecnològiques des de ben aviat.

La Fundació Naturgy posa a l’abast de les generacions més joves els coneixements més actualitzats sobre noves tecnologies energètiques, com el gas renovable i el seu paper en l’economia circular, i la transició cap a un sistema d’energia més sostenible.

Belén García, tutora al centre Escoles Pies de San Fernando, a Pozuelo de Alcorcón, explica que l’activitat “és molt atractiva per introduir els infants en el món de les energies renovables i és molt recomanable també per a altres cursos”.

“El nostre objectiu és que el professorat i l’alumnat tinguin accés a la informació tècnica més actualitzada en matèria energètica, i per això també facilitem a les escoles materials didàctics addicionals per treballar de manera autònoma a classe, com els nostres Energykits, aplicacions online, el programa Aprenentatge-Servei o el Certamen Tecnològic Efigy”, afirma la responsable d’Educació i Divulgació de la Fundació Naturgy, Eva Buch. “A més, oferim als docents el suport de professionals de la companyia, perquè actualitzin els seus coneixements sobre energia, medi ambient i eficiència energètica”, afegeix Buch.