Més de 450 alumnes lleidatans participen en un programa educatiu de la Fundació Naturgy sobre els reptes actuals i les noves tecnologies energètiques

La iniciativa Efigy Education és un nou programa formatiu innovador amb continuïtat durant tot el curs i té també com a objectiu impulsar les vocacions tecnològiques entre els alumnes.

La Fundació Naturgy explicarà als més joves les claus de la transició energètica i les noves tecnologies, com el gas renovable i el seu paper en l’economia circular.

Efigy Education

Més de 450 alumnes de Primària de Lleida participen aquests dies en els tallers sobre els reptes actuals i les noves tecnologies energètiques, que els educadors de la Fundació Naturgy realitzen en centres educatius de la ciutat. Aquesta iniciativa se emmarca en el nou programa de divulgació Efigy Education, que la fundació va posar en marxa el mes de gener passat y que té previst arribar enguany a 7.500 estudiants de tot Catalunya.

Les escoles lleidatanes que participen en aquesta iniciativa son les Ciutat Jardí, Magraners, Pardinyes, Pràctriques i Mater Salvatoris. Després dels tallers que han realitzat aquests dies, el programa tindrà continuïtat durant tot el curs, amb continguts sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM (sigles en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), adaptats a tots els nivells del currículum escolar. L’objectiu és, també, impulsar les vocacions tecnològiques des de ben aviat.

La Fundació Naturgy posa a l’abast de les generacions més joves els coneixements més actualitzats sobre noves tecnologies energètiques, com el gas renovable i els seu paper en l’economia circular, i la transició cap a un sistema d’energia més sostenible.

“Amb aquest nou projecte, volem que professors i alumnes tinguin accés a la informació tècnica més actualitzada en matèria energètica, i per això oferirem materials didàctics addicionals per treballar forma autònoma a classe, com ara els nostres Energykits, aplicacions online, el programa Aprenentatge-Servei o el Certamen Tecnològic Efigy”, afirma la cap d’Educació i Divulgació de la Fundació Naturgy, Eva Buch. “A més, oferirem el suport dels professionals de la companyia als docents, per què actualitzin els seus coneixements d’energia, medi ambient i eficiència energètica”, afegeix Buch.

L’Escola Ciutat Jardí de Lleida, una de les primeres

Una de les primeres escoles que ha acollit aquests tallers és l’Escola Ciutat Jardí. La Cristina Marrodan, tutora de 4t de Primària, recomana l’activitat perquè “és molt engrescadora i encaixa en el currículum escolar”. “A la nostra escola treballem el medi natural i social per projectes i el taller que ens ha ofert la Fundació Naturgy ens ha servit per engegar-ne un de nou, ja que els nostres alumnes estan molt motivats amb tot allò que està relacionat amb el canvi climàtic”, explica. Segons Marrodan, “el fet que vinguin els experts de la fundació a la nostra escola és molt motivador per als alumnes i ens ajuda a que els nens tinguin més interès que si ho explica la mestra que veuen cada dia”.