Més de 5.100 alumnes es beneficien aquest curs del programa de formació professional per a l’ocupabilitat de Fundació Naturgy

Fundació Naturgy treballa juntament amb set comunitats autònomes per actualitzar continguts curriculars d’FP relacionats amb l’energia, a fi d’adequar-los a les necessitats reals de les empreses i de la societat en el marc de la transició energètica actual. L’objectiu últim és millorar la preparació de l’alumnat per accedir al mercat laboral i millorar-ne l’ocupabilitat. Aquest curs 2020-21, més de 5.100 alumnes de 65 centres educatius s’estan beneficiant d’aquest programa.

El programa de formació professional per a l’ocupabilitat de Fundació Naturgy està alineat amb l’Estratègia de Transició Justa del MITECO, que busca generar polítiques actives d’ocupació i formació professional per al treball coordinat entre administracions i agents socials. Així mateix, respon també al concepte de formació professional verd, que per al MITECO requereix “una atenció específica per les transformacions que suposarà l’ecologització de l’economia en els perfils professionals”.

La directora general de Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, explica que, amb aquests cursos de formació professional, “garantim la transferència de coneixement tècnic especialitzat en matèria d’energia i mostrem el nostre compromís amb els nous professionals del sector, amb l’objectiu que aquests millorin la seva ocupabilitat i siguin capaços d’aportar més valor, garantit la transició energètica i la sostenibilitat”.

La fundació de la companyia energètica col·labora amb les conselleries d’Educació d’Astúries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana i Galícia. En coordinació amb aquestes conselleries, ha contribuït a l’actualització de cicles formatius relacionats l’edificació i la rehabilitació sostenible, el gas renovable, la mobilitat sostenible i la vulnerabilitat energètica. Els alumnes reben un diploma acreditatiu que els donarà un valor diferencial davant altres graduats de les seves mateixes famílies professionals.

Fundació Naturgy ha realitzat també la formació del professorat i ha cedit materials didàctics i equipaments per treballar a les aules.

Fundació Naturgy

El programa de formació professional per a l’ocupabilitat parteix de l’ampli catàleg formatiu de Fundació Naturgy adreçat a docents, escoles i professionals del sector que necessiten actualitzar la seva formació. La seva tasca en l’àmbit divulgatiu disposa del reconeixement i la col·laboració d’institucions de referència en l’àmbit de l’educació i la recerca, com la FECYT i el CSIC, així com la Conselleria d’Educació de la Comunitat de Madrid i el Consorci d’Educació de Barcelona, entre d’altres.

La fundació, fundada el 1992 per la companyia energètica, promou el debat seriós i rigorós sobre temes relacionats amb l’energia i el medi ambient, a través de seminaris, publicacions i informes, i desenvolupa programes d’acció social per pal·liar la pobresa energètica en el marc del Pla de vulnerabilitat de Naturgy.