Més de 51.000 escolars han participat en les activitats pedagògiques de la Fundació Gas Natural Fenosa durant aquest curs

La Fundació Gas Natural Fenosa tanca el curs amb un increment del 30% en el nombre d'alumnes que han participat en els seus programes educatius.

A més de les accions educatives del Museu del Gas, la Fundació Gas Natural Fenosa ha incorporat oferta didàctica al Museu Bolarque (Guadalajara), les exposicions itinerants i l'exposició mòbil Energytruck.

Més de 51.000 escolars de tot Espanya han participat durant aquest curs 2016/2017 en les activitats pedagògiques organitzades per la Fundació Gas Natural Fenosa. L'oferta educativa té l'objectiu d'apropar els continguts museogràfics sobre eficiència energètica, preservació del medi ambient i patrimoni industrial a la comunitat educativa i convertir-se en un recurs didàctic adaptat al currículum escolar.

Aquest programa educatiu ofereix, per sisè any consecutiu, una oferta presencial al Museu del Gas, a Sabadell, però enguany s'ha incorporat també un programa didàctic al Museu Bolarque (Guadalajara) i tallers educatius que es desenvolupen en el marc de les exposicions itinerants i l'exposició mòbil Energytruck. Segons ha expressat la directora del Museu del Gas i responsable de Patrimoni i Educació de la Fundació Gas Natural Fenosa, Eva Buch, “en les sessions didàctiques transmetem eines per al coneixement de les energies i el respecte pel planeta, que seran imprescindibles per als ciutadans del demà, sempre amb un mètode educatiu alineat amb les noves metodologies a l'aula. D'altra banda, oferim suport permanent a la comunitat educativa, que rep informació per continuar treballant els diferents continguts a l'escola.”

El Museu del Gas i el Programa Escola Amiga

El programa d'activitats educatives del Museu del Gas disposa del segell de qualitat pedagògica atorgat per l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona Les activitats estan englobades en cinc grans blocs temàtics: sostenibilitat, energia, tecnologia, història i patrimoni. El curs passat hi van participar prop de 9.813 alumnes de tot Catalunya.

Amb l'objectiu de construir una relació personalitzada i de llarg recorregut amb els centres educatius que, curs rere curs, participen en el programa d'activitats educatives, el Museu del Gas ha incorporat aquest any el Programa Escola Amiga. La directora del Museu del Gas, Eva Buch, ha manifestat que a través d'aquesta acció “el Museu vol obrir les portes i convertir-se en espai de trobada per als centres educatius de tot el territori i facilitar la tasca a docents, famílies i alumnes. Volem que el Programa Escola Amiga permeti fer accessibles els recursos didàctics sobre eficiència energètica, sostenibilitat i patrimoni industrial desenvolupats pel Museu del Gas, que són reconeguts per la seva qualitat pedagògica.”

Museu Bolarque

Des del curs 2016/2017, la Fundació Gas Natural Fenosa ha impulsat una important remodelació museogràfica de la Central Hidroelèctrica i el Museu Bolarque (Guadalajara) amb l'objectiu de reobrir aquest equipament al públic durant la pròxima tardor de 2017. El Museu Bolarque presenta una exposició permanent que repassa la història de l'energia a través dels seus avenços tecnològics i de les transformacions en la societat i en la indústria. A més, ofereix una oferta d'activitats educatives sobre energia, tecnologia i història per a alumnes d'educació primària i secundària. Els tallers ofereixen les eines necessàries perquè els estudiants aprenguin els secrets de l'energia de manera dinàmica, participativa i contextualitzada. El seu primer any d'activitat per a les escoles, el Museu Bolarque ha rebut la visita de més de 5.680 escolars.

Les exposicions itinerants i l'exposició mòbil Energytruck

Amb vocació de sensibilitzar i formar sobre temes d'energia, medi ambient i patrimoni industrial més enllà de la seva seu de Sabadell, la Fundació Gas Natural Fenosa desenvolupa nombroses activitats culturals i educatives a tot Espanya. Així, durant el curs 2016/2017 més de 180 municipis i 55.670 escolars han pogut accedir a les exposicions itinerants de la Fundació Gas Natural Fenosa i a la seva exposició mòbil Energytruck.

A més, l'oferta educativa de la Fundació Gas Natural Fenosa s'ha ofert a més de 7.000 usuaris, a través de programes becats com són les Maletes bioclimàtiques impulsades juntament amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, el Projecte Vida professional (ProVP) de Barcelona Activa o el Programa 4t ESO i Empresa de la Comunitat de Madrid, entre d'altres.