Més de 750 nens i nenes de La Corunya, Ferrol i Santiago de Compostel·la participen als tallers educatius de la Fundació Naturgy sobre els reptes actuals de l’energia

S’impartiran tallers a alumnes d’Educació Primària i Secundària de les ciutats, en el marc del programa Efigy Education, que arribarà enguany a 2.800 alumnes gallecs.

La Fundació Naturgy els explicarà les claus de la transició energètica i les noves tecnologies, com el gas renovable i el seu paper a l’economia circular, en més d’un centenar d’activitats planificades a la Comunitat.

Efigy Education

La Fundació Naturgy està realitzant i realitzarà en diversos centres educatius de les ciutats de La Corunya, Ferrol i Santiago de Compostel·la, tallers educatius del seu nou programa Efigy Education. Es tracta d’una iniciativa innovadora que posa a l’abast dels centres educatius els coneixements més actualitzats sobre la transició energètica i les noves tecnologies energètiques, com el gas renovable i el seu paper a l’economia circular.

A La Corunya, els educadors de la fundació impartiran quinze tallers, en els quals participaran més de 300 alumnes d’Educació Infantil i Primària; a Santiago, impartiran onze a més de 200 alumnes d’Educació Primària i Secundària; i finalment a Ferrol, realitzaran tallers a més de 200 alumnes d’Educació Primària i Secundària. Alguns centres educatius participants són el CEIP Sagrada Familia de La Corunya o el Col·legi Sant José de Cluny, el Col·legi Manuel Peleteiro, el Colexio San Jorge i el CEIP Pio XII de Santiago de Compostel·la.

Després de fer el taller amb els seus alumnes, Patricia Santos, tutora de 2n de Primària del CEIP Sagrada Familia de La Corunya, va explicar que “Efigy Education és una activitat interessant, motivadora i lúdica, molt adaptada a les edats dels nens”. “Els meus alumnes han pogut sortir de la rutina diària i han treballat en equip, i com a docent, m’ha permès tenir accés a materials nous que podem seguir utilitzant a l’aula”, va afegir Santos.

A més de a La Corunya, Santiago i Ferrol, Efigy Education arribarà també a Narón, Oleiros, Cerceda, Ordes, Pontevedra, Vigo, Vilagarcia de Arousa, Orense i Lugo. En total, seran al voltant de 2.800 els joves gallecs que participaran al centenar d’activitats previstes en centres educatius de la Comunitat.

El programa itinerant té com a objectiu formar aquest any a 20.000 alumnes de centres educatius de més de 100 municipis de tot Espanya.

Efigy Education completa l’oferta educativa que la Fundació Naturgy va posar en marxa el 2012. Aquesta nova iniciativa, que aglutinarà tots els recursos didàctics de la institució, facilitarà la comprensió de les claus de l’energia entre les noves generacions, perquè puguin contribuir a la sostenibilitat futura de la planeta.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha manifestat que “és deure de la fundació inspirar als més joves perquè prenguin consciència sobre el complex repte que hem d’abordar en matèria d’energia”. “Com a societat, necessitarem comptar amb tot el talent per accelerar la transició cap a un nou sistema energètic més fiable, tecnològic i respectuós amb el medi ambient, i amb Efigy Education volem contribuir-hi”, ha assenyalat.

Activitats educatives gratuïtes i continuïtat durant tot el curs

El programa formatiu és gratuït i tindrà continuïtat durant tot el curs. Efigy Education oferirà continguts sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques), adaptats a tots els nivells del currículum escolar, amb l’objectiu també d’impulsar les vocacions tecnològiques des d’edats primerenques.

“Amb aquest nou projecte, volem que professors i alumnes tinguin accés a la informació tècnica més actualitzada en matèria energètica, i per això oferirem materials didàctics addicionals per treballar de manera autònoma a classe, com són els nostres Energykits, els aplicatius en línia, el programa Aprenentatge-Servei o el Certamen Tecnològic Efigy “, va afirmar la cap d’Educació i Divulgació de la Fundació Naturgy, Eva Buch. “A més, oferirem el suport dels professionals de la companyia als docents, perquè actualitzin els seus coneixements d’energia, medi ambient i eficiència energètica”, ha afegit Buch.

Aquesta iniciativa donarà un nou impuls a l’acció educativa de la Fundació Naturgy que, des de 2012 i mitjançant diferents accions, ha rebut el reconeixement i la col·laboració d’institucions de referència en l’àmbit de l’educació i la investigació com la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), la Conselleria d’Educació i Investigació de la Comunitat de Madrid, el Consorci d’Educació de Barcelona, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) o la Fundació Madrid+D, entre d’altres.