Més de dues-centes pimes participen en els cursos de formació del Programa Primera Exportació de la Fundació Gas Natural Fenosa

L'objectiu del programa és formar i assessorar gratuïtament pimes de qualsevol sector que vulguin fer la seva primera exportació.

Les jornades de formació a Catalunya tenen lloc avui i demà a la seu de Gas Natural Fenosa a Barcelona.

La iniciativa és un nou pas en el compromís de GAS NATURAL FENOSA, que a través de la seva activitat contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial, cosa que genera riquesa, ocupació i progrés.

Más de doscientas PyMES participan en los cursos de formación del Programa Primera Exportación de la Fundación Gas Natural Fenosa

El secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Torres, i el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, han inaugurat avui les primeres jornades de formació del programa "Primera Exportació", un projecte que té com a objectiu formar i assessorar gratuïtament les pimes catalanes que vulguin exportar per primera vegada. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

Avui i demà, 3 de juny, a Barcelona, les empreses rebran informació sobre com fer els primers passos en l'àmbit de l'exportació arreu del món i disposaran de l'assessorament dels directors del programa "Primera Exportació" a Espanya i a l'Argentina, Emili Segura i Pablo Furnari respectivament, així com d'experts del món de l'empresa de diferents sectors, institucions i de l'Administració Pública.

José María Cervera, director de l'Àrea d'Internacionalització Empresarial de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, parlarà sobre els deu errors més comuns de les joves empreses exportadores i Susana Rodríguez, advocada de Garrigues, tractarà dels aspectes jurídics clau per exportar de manera segura.

Per la seva part, el director d'Expansió de l'Associació Multisectorial d'Empreses (AMEC), Diego Guri, i la directora de la Unitat de Creixement Empresarial d'ACCIÓ, adscrit al Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Gemma Puig, moderaran debats sobre l'experiència amb empreses exportadores que explicaran la seva vivència a l'hora de començar a exportar. Les jornades de formació seran clausurades pel director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà.

Una nova iniciativa de la Fundació Gas Natural Fenosa a Catalunya

La implantació d'aquest programa per ajudar les pimes catalanes és un nou pas en el compromís de GAS NATURAL FENOSA amb Catalunya, que a través de l'activitat de la seva Fundació, també contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial, cosa que genera riquesa, ocupació i progrés.

La Fundació Gas Natural Fenosa, a més, orienta la seva activitat vers la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la innovació tecnològica en l'àmbit de l'energia de manera coherent amb el respecte i la preservació del medi ambient. Així mateix, treballa en àmbits molt diversos com la promoció cultural, la realització d'estudis d'àmbit social i sociològic, l'organització de cursos i sessions i la promoció de publicacions de temàtica científica i tecnològica.

Addicionalment, la Fundació Gas Natural Fenosa fa una intensa activitat internacional de manera permanent a vuit països en què és present la companyia, on duu a terme projectes que suposen una aportació positiva a la societat.

BARCELONA (ESPANYA), 02 JUN 2014

Comunicació