Michael Liebreich: “L’economia serà una tercera part més productiva des d’un punt de vista energètic”

L’expert en transició energètica i mobilitat, i fundador de Bloomberg New Energy Finance, ha inaugurat avui una sèrie de converses d’alt nivell sobre les condicions econòmiques, tècniques i científiques que s’entreveuen per al futur energètic.

El president de Naturgy, Francisco Reynés, ha afirmat que “en el món de l’energia hi ha el repte de cercar solucions sostenibles i esquivar els entrebancs que sorgeixen pel camí”.

Energy Prospectives Fundación Naturgy IESE

La Fundació Naturgy ha celebrat aquest matí a l’IESE Business School de Madrid la primera trobada ‘Energy Prospectives’, amb l’expert en transició energètica i mobilitat, i fundador de Bloomberg New Energy Finance, Michael Liebreich, i l’exministre d’Indústria i Energia Claudio Aranzadi.

Liebreich, que ha parlat de les tendències globals en energia neta i mobilitat, ha començat la seva intervenció amb un pronòstic: “El 2040, una tercera part de l’electricitat mundial es generarà a partir del mix d’energia eòlica i solar, un terç dels vehicles a la carretera seran elèctrics, i l’economia mundial produirà un terç més del producte interior brut (PIB) per cada unitat d’energia”. Per a l’expert, la quantitat d’instal·lacions d’energia renovable no s’ha estancat i sí que se n’han reduït els costos de construcció. “El canvi a les energies renovables serà més gran que el canvi del carbó al gas”, ha assenyalat.

A continuació, ha posat en relleu com ha baixat el preu del gas i està augmentant de forma global el seu ús sense reemplaçar el carbó. “El gas està fent un paper diferent. Donarà més flexibilitat, clau per a la transformació energètica.” Ha destacat que el gas té una petjada de carboni més baixa que el carbó i ofereix beneficis econòmics i geopolítics.

Michael Liebreich ha opinat que “la transformació del sistema elèctric es farà de manera eficient si es prenen decisions relacionades amb una generació distribuïda, no centralitzada.” Així mateix, ha valorat la necessitat de digitalitzar. “Hem de tenir en compte les tecnologies possibles: biomassa, biogàs… Tot ha d’estar digitalitzat”. Sobre això, el seu pronòstic és que “l’economia serà una tercera part més productiva, energèticament parlant”.

El fundador de Bloomberg New Energy Finance s’ha mostrat confiat que s’arribarà a l’escenari d’emissions netes zero. “Potser tardarem, però estic segur que ho farem ràpid. L’electricitat es descarbonitzarà cap al 2027”. Segons el seu parer, és hora de canviar sectors com el transport terrestre, l’aviació o l’agricultura i arribar a l’accessibilitat d’energia neta.

Vegeu sala de premsa