Naturgy s’uneix al Dia Internacional dels Voluntaris amb una marató d’activitats solidàries durant tot el mes

Més de 700 empleats participen en els programes de voluntariat de la Fundació Naturgy, que enguany han beneficiat més de 4.500 famílies.

La Fundació Naturgy s’uneix demà al Dia Internacional dels Voluntaris amb una marató de vuit iniciatives solidàries per ajudar famílies vulnerables i una iniciativa més de voluntariat ambiental. Al llarg d’aquest any, els diferents programes de voluntariat de la fundació de la companyia energètica han beneficiat més de 4.500 famílies.

Naturgy té més de 700 voluntaris a Espanya, principalment vinculats als programes socials per lluitar contra la pobresa energètica en el marc del Pla de vulnerabilitat de la companyia. Entre les seves comeses, destaquen les recomanacions per millorar les condicions d’eficiència energètica de les llars, amb assessorament i rehabilitacions, i per ajudar a adoptar un consum responsable de l’energia.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, explica que “el voluntariat és la columna vertebral de totes les activitats socials que fem, i està emmarcat en el compromís de Naturgy per millorar les condicions de vida de les persones que més ho necessiten”.

El voluntariat corporatiu és avui “més necessari que mai, per això es requereix més esforç i innovació tant per la nostra part, com per part de totes les organitzacions socials amb les quals col·laborem”, afegeix.

La Fundació Naturgy ha transformat aquest any els seus programes presencials de voluntariat en assessorament a distància, per mantenir aquesta línia d’acció social i desenvolupar altres formes innovadores d’atenció a la vulnerabilitat, davant dels nous protocols de salut derivats de la pandèmia.

A través de la fundació, també es desenvolupen activitats de voluntariat ambiental i de coaching amb joves en risc d’exclusió social.

Enguany, a conseqüència de la COVID-19, els voluntaris van col·laborar també en diferents iniciatives vinculades a l’emergència sanitària, i van fabricar més de 3.300 peces de material sanitari amb impressió 3D i altres materials, que es van donar a una trentena d’organitzacions.

Fundació Naturgy du a terme tots els seus programes de voluntariat juntament amb les organitzacions socials Cruz Roja Española, Càritas, CEAR, Fundació Éxit, Fundació Gil Gayarre, Projecte Confiança, Fundació Hazlo posible, Júnior Achievement, Fundación Global Nature i Fundació Fragas do Mandeo.

Marató d’activitats al desembre

La major part de les activitats que es duran a terme durant tot el mes de desembre estan relacionades amb l’assessorament energètic, però també es donarà material informàtic per reduir la fractura digital i s’impartirà formació en tecnologies renovables a joves de cicles formatius d’FP.

Així mateix, la Fundació Naturgy farà una donació vinculada a una activitat que uneix salut i solidaritat: els quilòmetres que recorrin els empleats durant una setmana es transformaran en una aportació econòmica a menjadors socials.

Els empleats de la companyia també podran col·laborar perquè nens de famílies vulnerables puguin tenir un regal el dia de Reis.

Compromís social de Naturgy

Naturgy està immersa en un procés de transformació per adaptar el seu negoci cap a un model més sostenible. Per això, el grup ha redoblat els seus esforços en medi ambient, acció social i bon govern corporatiu (ESG, per les seves sigles en anglès).

El voluntariat corporatiu forma part de totes les iniciatives socials que desenvolupa la companyia, en el marc del Pla de vulnerabilitat posat en marxa el 2017, el primer desenvolupat per una empresa energètica espanyola. Aquest Pla té per

objectiu reforçar i sistematitzar la gestió dels clients vulnerables i enfortir la col·laboració amb les entitats del tercer sector i la comunicació amb els serveis socials.

La Fundació Naturgy és responsable de desenvolupar, juntament amb les administracions i les entitats socials, projectes que contribueixin a pal·liar la pobresa energètica. Entre aquestes iniciatives destaquen, a més del voluntariat, l’Escola d’Energia i el Fons de Rehabilitació Energètica.