Palència acollirà l’Energytruck, l’exposició itinerant sobre energia de la Fundació Naturgy

L’Energytruck, un gran camió sostenible dissenyat per la Fundació Naturgy, mostra, d’una manera visual i interactiva, què és l’energia i com podem consumir-la de manera responsable.

L’exposició itinerant es podrà visitar avui a Palència, de manera gratuïta, i posteriorment recorrerà Burgos.

La Fundació Naturgy apropa aquesta setmana a Palència la seva exposició itinerant sobre energia. L'Energytruck romandrà avui al carrer de Ximénez Sandoval – pati de l'Antic Institut de Venta de Baños i es podrà visitar, de manera gratuïta, de 9:00 a 14:00 h i de 16:00 a 19:00 h. Posteriorment, a partir del 13 de setembre, recorrerà diferents poblacions de Burgos.

La mostra itinerant ha recorregut, des que es va posar en marxa el gener de 2016, més de 52.318 quilòmetres i ha visitat 289 municipis de la geografia espanyola per traslladar coneixements relacionats amb l’energia, el medi ambient i el patrimoni industrial d’una manera amena, interactiva i amb activitats didàctiques conduïdes per educadors especialitzats. Més de 171.681 persones han visitat l’exposició, de les quals 66.192 són alumnes de grups escolars de primària, batxillerat i formació professional, i més de 105.489 persones ho han fet a través de diferents col·lectius socials o durant les jornades de portes obertes.

Un gran camió sostenible amb un ampli equipament tecnològic

El camió incorpora un motor dual de gas natural que genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Mitjançant el sistema dual i un consum de combustibles aproximat del 70% de dièsel i el 30% de gas natural comprimit, el vehicle contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, ja que redueix un 39% les emissions de PM i un 30% les emissions de NOx respecte a un vehicle només amb combustible dièsel.

Al llarg dels seus 70 metres quadrats, l’espai mòbil ofereix un ampli equipament tecnològic, format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia, a més de panells informatius. Es tracta d’una exposició on es pot experimentar amb els continguts, a través d’activitats pràctiques centrades en el mateix visitant. El projecte també inclou una oferta de tallers i activitats pedagògiques participatives conduïdes per educadors especialitzats, que divulgaran coneixements de ciència i tecnologia. Les activitats són gratuïtes, estan adreçades a tots els públics i adaptades a persones amb discapacitat.