Pontevedra acull l’Energytruck, l’exposició itinerant sobre energia de la Fundació Naturgy

L’Energytruck, un gran camió sostenible dissenyat per la Fundació Naturgy, mostra d’una manera visual i interactiva què és l’energia i com podem consumir-la de manera responsable.

L’exposició itinerant es podrà visitar de franc fins al 14 de desembre a Lalín, O Grove i Cambados.

La Fundació Naturgy apropa aquesta setmana a la província de Pontevedra la seva exposició itinerant sobre energia. L'Energytruck serà del dilluns 3 al dimecres 5 de desembre a la Praza do Concello i es podrà visitar, de franc, de 9:30 a 14:00 i de 16:00 a 19:00.

Del dilluns 10 al dimarts 11 de desembre serà a O Grove (av. de Beiramar), de 9:30 a 14:00 i de 16:00 a 19:00. Del dimecres 12 al divendres 14 estarà instal·lat a Cambados (Praza do Concello) de 9:00 a 14:00 i de 16:00 a 19:00.

La mostra itinerant de la Fundació Naturgy ha recorregut, des que es va posar en marxa al gener del 2016, prop de 56.700 quilòmetres i ha visitat 302 municipis espanyols per traslladar coneixements relacionats amb l’energia, el medi ambient i el patrimoni industrial d’una manera amena, interactiva i amb activitats didàctiques conduïdes per educadors especialitzats. Prop de 188.000 persones han visitat l’exposició, de les quals més de 71.000 són alumnes de grups escolars de primària, batxillerat i formació professional, i més de 116.900 són de diversos col·lectius socials.

Un gran camió sostenible amb un ampli equipament tecnològic

El camió té un motor dual de gas natural que genera entre un 15 i un 20 % menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Amb el sistema dual i un consum de combustibles aproximat del 70 % de dièsel i el 30 % de gas natural comprimit, el vehicle contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, ja que redueix un 39 % les emissions de partícules i un 30 % les emissions de NOx respecte d’un vehicle només amb combustible dièsel.

En els seus 70 metres quadrats, l’espai mòbil ofereix un ampli equipament tecnològic, format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia, a més de panells informatius. Es tracta d’una exposició on es pot experimentar amb els continguts, a través d’activitats pràctiques centrades en el mateix visitant. El projecte també inclou una oferta de tallers i activitats pedagògiques participatives conduïdes per educadors especialitzats, que divulgaran coneixements de ciència i tecnologia. Les activitats són gratuïtes, estan adreçades a tots els públics i adaptades a persones amb discapacitat.

Relacionat amb: