La Fundació Gas Natural Fenosa presenta a Barcelona el llibre ‘Història de la Indústria del Gas a Catalunya’

La Fundació Gas Natural Fenosa i l’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d’Arqueologia Industrial de Catalunya presenten el llibre titulat Història de la indústria del gas a Catalunya, el proper dilluns 29 de gener, a les 18:30 h al Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya (Via Laietana 39, Barcelona).

L’acte, emmarcat en les Xerrades del “Fòrum de Patrimoni Industrial”, comptarà amb la presentació del director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, dels autors Carles Sudrià i Anna Maria Aubanell, i de la moderació i clausura del president de la Coordinadora Catalana de Fundacions, Pere A. Fàbregas.

El llibre, editat per la Fundació Gas Natural Fenosa, presenta en una primera part, una anàlisi de l’evolució de la indústria del gas a Catalunya des de la creació de la pionera Sociedad Catalana para el Alumbrado por Gas, el 1842, fins a la desaparició de les darreres fàbriques, en els anys 1990. La segona part de la publicació es dedica a l’estudi de la trajectòria individual de les 32 fàbriques que van arribar a existir fora de Barcelona.

En finalitzar, es farà entrega d’un exemplar del llibre als assistents.

Sobre els autors:

Carles Sudrià i Triay és catedràtic de la Universitat de Barcelona. Ha publicat a bastament sobre història del sistema financer i història industrial i energètica. Ha estat un dels iniciadors de la història de la indústria del gas a Espanya.

Anna Maria Aubanell i Jubany és professora titular de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat en la història de la indústria elèctrica i en l’estudi de les formes de competència vigents en cada mercat.

Data: Dilluns 29 de gener, a les 18:30 h
Lloc: Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya
Auditori Pompeu Fabra. Via Laietana 39, Barcelona

Activitat gratuïta. Aforament limitat. Cal fer inscripció prèvia per telèfon 93 780 37 87 o bé per correu electrònic a secretaria@amctaic.org