Prop de 2.000 alumnes canaris participen en el programa educatiu de la Fundació Naturgy sobre tecnologies energètiques

La iniciativa Efigy Education és el programa formatiu que la fundació de la companyia energètica imparteix als centres educatius i que, així mateix, impulsa les vocacions tecnològiques.

Fundació Naturgy, com a part del seu programa educatiu Efigy Education, organitza diversos tallers en què participen prop de 2.000 alumnes de centres educatius canaris. Concretament, els alumnes que se’n beneficien pertanyen a centres com el CEIP Barranco Balos, de Cruce de Sardina; el CEIP La Cerruda, d’El Doctoral; el CEIP Casa Pastores, de Casa Pastores; el Colegio Arenas, de Las Palmas de Gran Canaria; el CEIP Las Temisas, de Temisas; el CEIP María Muños Mayor, de Las Rosas; el CEIP Chano Sánchez, de Carrizal; el CEIP La Ampuyentia i el CEIP La Hubarra, de Puerto del Rosario; el CEIP Villaverde, de Villaverde, i el CEIP Tindaya, de La Oliva.

En total, es faran 97 tallers presencials en 4 municipis de Gran Canària —Agüimes, Santa Lucía de Tirajana, Ingenio i Las Palmas de Gran Canaria—, i en 2 municipis de Fuerteventura —Puerto del Rosario i La Oliva. Les temàtiques d’aquests tallers són els reptes actuals de l’energia i les noves tecnologies energètiques i es duran a terme en aules d’educació infantil a educació secundària. A més de les sessions impartides a l’aula, Fundació Naturgy ha ofert altres activitats del seu programa Efigy Education al Liceo Francés Internacional de Gran Canaria, a Telde; l’IES Santa María de los Volcanes, a Arrecife; l’IES Illa de Firgas, a Firgas; l’IES Santo Tomás de Aquino, a Puerto del Rosario, i el CEPA Fuerteventura Norte, a Puerto del Rosario.

Yumara Castellano, docent del CEIP Casa Pastores de Santa Lucía, va valorar molt positivament “l’activitat, que és molt dinàmica, interessant i manipulativa per a l’alumnat, ja que, mitjançant l’experimentació i el joc, aprenen fàcilment conceptes complexos sobre l’energia i prenen consciència sobre la sostenibilitat”. I, ha afegit, “que els alumnes s’ho han passat molt bé al taller que treballa els continguts del currículum, per la qual cosa és una activitat que tots els centres educatius haurien de fer.”

Després d’aquestes sessions, el programa tindrà continuïtat durant tot el curs, amb continguts actualitzats sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), adaptats a tots els nivells del currículum escolar i garantint la igualtat de gènere. La proposta formativa de Fundació Naturgy disposa de recursos educatius per a tots els nivells formatius reglats i es pot impartir de manera presencial o virtual.

“El nostre objectiu és que el professorat i l’alumnat tinguin accés a la informació tècnica més actualitzada en matèria energètica, i per això també facilitem a les escoles materials didàctics addicionals per treballar de manera autònoma a classe, com els nostres Energykits, aplicacions online, la plataforma Efigy Schools o el Certamen Tecnològic Efigy”, afirma la responsable d’Educació i Divulgació de la Fundació Naturgy, Eva Buch. “A més, oferim als docents el suport de professionals de la companyia, perquè actualitzin els seus coneixements d’energia, medi ambient i eficiència energètica”, afegeix.

Relacionat amb: