Prop de 500 alumnes de Primària de Mataró participen aquesta setmana en tallers de la Fundació Naturgy sobre els reptes actuals i les noves tecnologies energètiques

Efigy Education Educació i divulgació

La iniciativa Efigy Education és un nou programa formatiu innovador amb continuïtat durant tot el curs i té també com a objectiu impulsar les vocacions tecnològiques.

La Fundació Naturgy explicarà als més joves les claus de la transició energètica i les noves tecnologies, com el gas renovable i el seu paper en l’economia circular, en les prop de 300 activitats que té planificades enguany a les quatre províncies catalanes.

La Fundació Naturgy ha començat a visitar els centres educatius catalans amb el programa Efigy Education, una iniciativa innovadora que posarà a l’abast de més de 7.500 alumnes els coneixements més actualitzats sobre noves tecnologies energètiques, com el gas renovable i els seu paper en l’economia circular, i la transició cap a un sistema d’energia més sostenible.

Els educadors de la Fundació Naturgy visiten des d’avui i fins dimecres, els centres educatius mataronins de Josep Montserrat, Rocafonda i Cirera, on prop de 500 alumnes de Primària participaran en els tallers sobre energia.

El programa itinerant, que tindrà continuïtat durant tot el curs escolar, té com a objectiu formar 20.000 alumnes de centres educatius de més de 100 municipis de tot Espanya. A Catalunya seran més de 7.500 els joves que participaran en les prop de 300 activitats que es realitzaran enguany, a banda de a Mataró, a centres educatius de Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Cornellà de Llobregat, Terrassa, Sant Cugat del Vallès, Rubí, Sant Boi de Llobregat, Manresa, Tarragona, Valls, Lleida i Girona.

Efigy Education completa l’oferta educativa que la Fundació Naturgy va posar en marxa l’any 2012. Aquesta nova iniciativa, que aglutina tots els recursos didàctics de la institució, facilitarà la comprensió de les claus de l’energia entre les noves generacions, per què puguin contribuir a la sostenibilitat futura del planeta.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, considera que “és deure de la Fundació inspirar als més joves per què prenguin consciència sobre el complex repte a què hem de fer front en matèria d’energia”. “Com a societat, necessitem comptar amb tot el talent per accelerar la transició cap a un nou sistema energètic més fiable, tecnològic i respectuós amb el medi ambient, i amb Efigy Education volem contribuir-hi amb les eines que tenim al nostre abast”, ha assenyat.

Activitats educatives gratuïtes i continuïtat durant tot el curs

El programa formatiu, impartit per educadors especialitzats en els centres educatius, és gratuït i tindrà continuïtat durant tot el curs. Efigy Education oferirà continguts sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM (sigles en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), amb l’objectiu també d’impulsar les vocacions tecnològiques des de ben aviat.

“Aquesta iniciativa donarà un nou impuls a l’acció educativa de la Fundació Naturgy que, des del 2012 y a través de diferents accions, ha rebut el reconeixement i la col·laboració d’institucions de referència en l’àmbit de l’educació i la investigació com ara la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), la conselleria d’Educació i Investigació de la Comunitat de Madrid, el Consorci d’Educació de Barcelona, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) o la Fundació Madri+D.