Prop de 800 alumnes de Saragossa participen en el programa educatiu de la Fundació Naturgy sobre tecnologies energètiques

La iniciativa Efigy Education és el programa formatiu que la fundació de la companyia energètica imparteix als centres educatius i que, així mateix, impulsa les vocacions tecnològiques.

La Fundació Naturgy explica als més joves les claus de la transició energètica i les noves tecnologies, com el gas renovable i el seu paper en l’economia circular.

Prop de 800 alumnes de primària i secundària de centres educatius saragossans participen aquesta setmana en tallers sobre els reptes actuals de l’energia i les noves tecnologies energètiques, que la Fundació Naturgy imparteix als centres educatius de Saragossa. Aquesta iniciativa s’emmarca en el programa de divulgació Efigy Education, amb el qual té previst arribar enguany a 12.000 estudiants de tot Espanya.

Les escoles que participen aquest curs en el programa són San Antonio de Padua, María Inmaculada-Claretianas i Sansueña. Aquest darrer va ser també un dels guanyadors del III Certamen Efigy que organitza la Fundació, amb el reconeixement com a projecte “millor comunicat” a la proposta innovadora “Cotxe solar”, que va presentar un grup d’alumnes de l’ESO.

En total, al llarg de la setmana es duran a terme prop de 60 tallers presencials, amb estrictes mesures de seguretat, en compliment de la normativa Covid per garantir la seguretat dels alumnes.

Després d’aquestes sessions, el programa educatiu té continuïtat en l’aula, amb recursos pedagògics sobre energia en l’àmbit de les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), adaptats a tots els nivells del currículum escolar. L’objectiu també és impulsar les vocacions tecnològiques.

Patricia Casado, tutora del col·legi María Inmaculada-Claretianas, ha explicat que les activitats realitzades “han estat una manera divertida de consolidar els conceptes sobre energia tractats en el curs i els alumnes han après jugant”.

La Fundació Naturgy posa a l’abast de les generacions més joves els coneixements més actualitzats sobre noves tecnologies energètiques, com el gas renovable i el seu paper en l’economia circular, i la transició cap a un sistema d’energia més sostenible.