Signem un acord amb la Fundació Privada Scientia per promoure la iniciativa “Girls First” de First Lego League a Espanya

Dilluns passat 18 de novembre el president de la Fundació Privada Scientia, Ricard Huguet, i la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, van signar un acord de col·laboració per posar en marxa la iniciativa “Girls First” en el marc de l’certamen First Lego League a Espanya.

First Lego League a Espanya és un programa internacional que fomenta la ciència i la tecnologia entre els joves a través dels valors de la innovació, la creativitat i el treball en equip amb l’objectiu de promoure la creació de vocacions en l’àmbit de la ciència i la tecnologia.

En aquest context, la iniciativa “Girls First” fomenta les vocacions STEM, entre les noies de 4 a 18 anys a través de beques concedides a centres educatius, per impulsar el talent femení en aquestes disciplines, donant visibilitat i encoratjant la confiança en les seves habilitats.

La col·laboració entre la Fundació Privada Scientia i la Fundació Naturgy farà possible la participació al certamen de 8 equips de noies de 10 a 16 anys. Els 8 equips participants tindran l’oportunitat de centrar els seus projectes en la temàtica de l’energia i, més concretament, en projectes sobre noves tecnologies energètiques aplicats a les ciutats del futur. Amb la finalitat que les noies puguin desenvolupar els seus projectes amb èxit, la Fundació Naturgy els oferirà sessions de formació tècnica especialitzades i suport mitjançant la figura de mentors.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va manifestar la seva satisfacció per la participació en aquest programa. “Ens enorgulleix contribuir a la detecció de talent i el foment de vocacions STEM entre noies en edats decisives per a la seva orientació acadèmica i professional. El sector de l’energia haurà d’afrontar grans reptes per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible pautats a l’Agenda 2030 de Nacions Unides. Mitjançant iniciatives com Girls First, busquem assegurar la contribució femenina a l’obtenció de solucions futures que garanteixin un nou sistema energètic més fiable, tecnològic i respectuós amb el medi ambient “.