Una de cada cinc llars espanyoles en situació de pobresa energètica té persones aturades

Un estudi de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de l’Institut d’Economia de Barcelona-Universitat de Barcelona analitza la pobresa energètica des de la renda disponible dels col·lectius vulnerables.

Jornada Pobreza Energética Madrid

A un 22,1 % de les llars espanyoles en situació de pobresa energètica hi ha persones aturades, en comparació del 7,1 % de les llars que no es troben en aquestes circumstàncies. Aquesta és una de les principals dades que dona l’estudi “La pobresa energètica a Espanya: Aproximació des d’una perspectiva d’ingressos”, elaborat per la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de l’IEB-Universitat de Barcelona entre els anys 2011 i 2017. L’estudi l’ha publicat la Fundació Naturgy i s’ha presentat avui al seminari sobre “Polítiques i mesures contra la pobresa energètica”.

Segons la investigació, dirigida per la catedràtica María Teresa Costa-Campi, de la Universitat de Barcelona, i elaborat per les investigadores Elisenda Jové-Llopis i Elisa Trujillo-Baute, la probabilitat que una llar es trobi en situació de pobresa energètica augmenta un 9,3 % quan el sustentador principal està aturat.

Segons l’estudi, un 8,3 % de mitjana de les llars espanyoles es troba en situació de pobresa energètica. Aquesta taxa mitjana va assolir un pic màxim del 9 % el 2013 i, a partir de llavors, va descendir gradualment fins al valor mínim del 2017, un 7,4 %. Això significa que, aproximadament en quatre anys, 67.500 llars espanyoles van deixar d’estar en situació de pobresa energètica.

L’estudi explica que “les dades demostren que la pobresa energètica és una dimensió més de la pobresa en general, i per això les mesures per pal·liar la pobresa energètica s’han d’abordar amb polítiques socials que permetin incrementar els ingressos de les famílies i amb polítiques d’eficiència energètica per promoure la reducció de la despesa”.

Vegeu premsa