Vam participar en el Saló Juvenalia per apropar el coneixement sobre energia a les noves generacions

juvenalia Educació i divulgació

Amb l’objectiu d’apropar coneixements sobre l’energia a les generacions més joves, transmetre els valors de l’eficiència energètica i fomentar vocacions tecnològiques en l’àmbit de la tecnologia, la Fundació va participar a Juvenalia, el Saló de l’Oci Infantil i Juvenil de la Fira de Madrid (IFEMA), que va rebre més de 81.000 visitants del 5 al 9 de desembre.

juvenalia-2018-educacio-2El viceconseller d’Economia i Competitivitat de la Comunitat de Madrid, Javier Ruiz Santiago, la viceconsellera de Polítiques Socials i Família de la Comunitat de Madrid, Miriam Rabaneda, el director general d’IFEMA, Eduardo López-Puertas, i el director de Desenvolupament de Negoci d’IFEMA, Carlos González, van conèixer amb la directora d’Educació, Divulgació i Patrimoni de la Fundació, Eva Buch, una proposta didàctica composta per l’exposició interactiva “Energia” i el joc de la qualitat de l’aire Cleanairs.

“Energia” és una exposició formada per mòduls manipulatius que mostra les claus del futur de l’energia i les eines que tenim a l'abast per garantir el proveïment energètic de manera responsable. Els usuaris d’aquesta experiència educativa, que ja han visitat més de 22.500 persones, podran descobrir d’una manera senzilla i divertida l’enorme repte que suposa la gestió de l’energia i la importància d’aquesta qüestió per a la nostra agenda futura.

Per la seva banda, el joc de la qualitat de l’aire, denominat Cleanairs, mostra com el fenomen de la contaminació atmosfèrica és un factor clau que determina la salut de les persones i del medi ambient. La proposta planteja el repte de millorar la qualitat de l’aire d’una ciutat a través de les accions que es desenvoluparan en quatre regidories hipotètiques, representades sobre una taula interactiva. Durant la partida, com si es tractés dels quatre anys que dura un mandat, els participants assumeixen el desafiament d’impulsar polítiques públiques sobre energia, urbanisme, mobilitat, neteja i gestió de residus. D’aquesta manera, els jugadors aborden qüestions capitals en la gestió d’una ciutat que, a més, influeixen directament en la qualitat de l’aire que respirem.

El 2018, Juvenalia va celebrar la vuitena edició amb una atractiva agenda d’activitats de caràcter lúdic i educatiu, dirigides a famílies, nens i joves. El Saló de l'Oci Infantil i Juvenil, que s’ha convertit en una cita obligada en la programació lúdica del pont de la Constitució, va organitzar la seva oferta d’activitats en diverses àrees temàtiques, entre les quals va destacar l’energia, en què es va ubicar la proposta de la Fundació.