Voluntaris ambientals de la Fundació Naturgy eliminen més de 320 quilos d’espècies invasores de l’hàbitat natural de Mandeo-Betanzo

Durant la jornada, organitzada amb la Fundació Fragas do Mandeo, es van recollir també més de 100 quilos de residus. El Programa de Voluntariat Ambiental de la Fundació Naturgy acaba de fer 5 anys, durant els quals s’han retirat 35m3 de residus en espais naturals de tot Espanya i s’han plantat més de 3.600 exemplars vegetals.

Voluntariado ambiental Fragas do Mandeo

Una quinzena de voluntaris de Naturgy van participar diumenge passat en una jornada a la zona d’especial protecció de Mandeo-Betanzos, on van eliminar més de 320 quilos d’espècies invasores. La iniciativa, que forma part del Programa de Voluntariat Ambiental de la Fundació Naturgy, és la segona que es realitza en col·laboració amb la Fundació Fragas do Mandeo per recuperar aquest hàbitat natural.

El grup, format per empleats de Naturgy i familiars, va dur a terme tasques d’eliminació de diferents espècies exòtiques invasores: un budleya gran, dos rubrums petits, 235 tubercles de crocosmia i 321 kg de Tradescantia.

Els voluntaris també van recollir 107 quilos de residus, entre els quals van trobar una bicicleta, roba, una manta i una catifa. Aquesta tasca, realitzada principalment pels més petits, és una de les activitats habituals que es realitzen en aquestes jornada ambientals i que permeten prendre més consciència de la necessitat de mantenir nets els entorns naturals, i més especialment els protegits.

Aprofitant la marea baixa, els participants a la jornada de treball van visitar també una colònia de Woordwardia radicans, una falguera protegida bastant escasa, i van conèixer els valors naturals d’aquest hàbitat protegit.

El primer lustre del Programa de Voluntariat Ambiental

En els cinc anys del Programa de Voluntariat Ambiental de la Fundació Naturgy, prop de 1.100 voluntaris han recuperat la biodiversitat de més d’una vintena d’espais naturals espanyols, en una superfície equivalent a 13 camps de futbol. En aquest temps, empleats de Naturgy, acompanyats de les seves famílies, han participat en 38 projectes de recuperació ambiental de fauna i flora en ecosistemes protegits d’Espanya, de la mà de 40 organitzacions ambientals i administracions.

Les accions de recuperació ambiental s’han desenvolupat en 21 espais naturals diferents, com la Reserva de la Biosfera La Mancha Húmeda, a Castella-la Manxa; el Parc Nacional de la Serra de Guadarrama i el Parc Regional del Sud-est, a la Comunitat de Madrid; el Parc Natural de Collserola, a Catalunya; el Parc Natural de l’Albufera, a la Comunitat Valenciana; el Paisatge Protegit del Corredor Verd de Guadiamar, a Andalusia; l’espai natural Betanzos-Mandeo, a Galícia; o les Muntanyes de Valsaín, a Castella i Lleó.