Descobreix, sota el guiatge de la Fundació Naturgy, una experiència immersiva que proposa d’abordar el repte del futur de l’energia.
energy-challenge

listaItinerant
Viatja per tota la geografia espanyola en un vehicle ecoeficient.

listaDivulgatiu
Ofereix formació sobre noves tecnologies, transició energètica, economia circular i qualitat de l’aire.

listaInnovador
Fomenta la reflexió sobre la situació d’emergència del planeta en matèria d’energia.

En els seus 70 metres quadrats, l’espai mòbil que acull aquesta proposta envoltant i immersiva oferirà als seus visitants una experiència que pretén transferir coneixement especialitzat i tècnic sobre energia, com les noves tecnologies energètiques, la transició energètica, l’economia circular i la qualitat de l’aire. A més, la iniciativa mostra el paper clau de la innovació i els hàbits de consum responsable per aconseguir els desafiaments pactats en els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides en matèria de l’energia.

Energy Challenge planteja un viatge espacial en una aeronau futurista comandada per robots d’última generació. Els visitants són convidats a formar part d’una missió especial que ha de resoldre el repte de l’energia, com a ingredient imprescindible per al desenvolupament de la societat (en anglès, “energy challenge”). Els tripulants observaran la Terra i el cosmos per reflexionar i prendre consciència de la situació d’emergència del planeta i de la necessitat de contribuir en assumptes de capital importància per a la humanitat, com ara la transició energètica, l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques, com el gas renovable. Per la seva banda, els grups escolars complementaran el vol espacial amb el joc The Circular Challenge, sobre l’economia circular i el consum energètic.

Per garantir les metes ecoeficients de la missió, el camió d’Energy Challenge disposa d’un motor dual de gas natural que genera entre un 15 % i un 20 % menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Amb el sistema dual i un consum de combustibles aproximat del 70 % de dièsel i el 30 % de gas natural comprimit, el vehicle contribueix a millorar la qualitat de l’aire, atès que redueix un 39 % les emissions de partícules i un 30 % les emissions de NOx respecte d’un vehicle només amb combustible dièsel.

El camió d’Energy Challenge disposa d’un motor dual de gas natural que genera entre un 15 % i un 20 % menys d’emissions de CO2

Més informació i reserves:
Adreça: fundacionnaturgy@
energychallenge.es