Col·laborem amb Naturgy i les seves empreses col·laboradores per fer rehabilitacions energètiques en habitatges vulnerables

Naturgy i la seva Fundació han fet un pas més en la seva lluita per pal·liar la vulnerabilitat energètica, amb la implicació de les seves empreses col·laboradores en la rehabilitació d’habitatges dels clients vulnerables.

El cost d’aquestes intervencions l’assumirà la Fundació Naturgy amb els recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica, una de les principals iniciatives socials del Pla de vulnerabilitat de l’empresa.

La companyia energètica promourà la realització d’intervencions per substituir o reparar equipament, millorar instal·lacions energètiques i optimitzar l’eficiència energètica als habitatges dels seus clients vulnerables mitjançant rehabilitacions exprés.

Una vegada detectades les necessitats, tant si és de manera proactiva a través de l’operativa habitual de la companyia com per la notificació dels Serveis Socials o altres organitzacions socials, la Fundació Naturgy es farà càrrec de gestionar les rehabilitacions amb la xarxa d’empreses col·laboradores de la companyia energètica.

El Fons Solidari de Rehabilitació Energètica està alineat amb les recomanacions de l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024. En aquest full de ruta, el Govern espanyol estableix la rehabilitació energètica d’habitatges com una de les línies d’actuació a curt, mitjà i llarg termini. La finalitat és abordar aquesta problemàtica de manera estructural i posa com a exemple de bones pràctiques aquesta iniciativa de rehabilitació de la Fundació de la companyia energètica.
Segons un estudi elaborat per la càtedra de sostenibilitat energètica de la Fundació IEB-Universitat de Barcelona i publicat per la Fundació Naturgy, més de dues terceres parts de les famílies espanyoles en situació de vulnerabilitat energètica viuen en habitatges de 25 anys o més, construïts, per tant, abans de l’actual reglament d’edificació que preveu mesures obligatòries d’eficiència energètica.

Aquesta nova iniciativa forma part del procés de transformació de Naturgy per adaptar el seu negoci cap a un model més sostenible i social. Per això, el grup ha redoblat els esforços en medi ambient, acció social i bon govern corporatiu (ESG, per les seves sigles en anglès), i ha creat una Comissió de Sostenibilitat al si del Consell d’Administració, per vetllar i supervisar el paper de la companyia en matèria d’ESG, així com per reforçar el compromís del Consell en aquestes matèries.
El Fons Solidari de Rehabilitació Energètica ja ha permès rehabilitar més de 1.100 habitatges de famílies vulnerables, gràcies a diferents acords de col·laboració que la Fundació Naturgy té amb organitzacions socials com Creu Roja o Càritas. Fins ara, la Fundació ha destinat 2,3 milions d’euros per abordar aquestes rehabilitacions, una de les principals causes de la pobresa energètica a Espanya.