Eines didàctiques per a empleats

Les maletes viatgeres són un recurs educatiu que oferim als empleats del grup Naturgy. Es tracta d’un suport didàctic excel·lent per impartir xerrades sobre energia i noves tecnologies energètiques als centres educatius de fills i familiars, per tal de transmetre l’experiència professional que es desenvolupa a la companyia.

El material pedagògic ofereix continguts amens i dinàmiques participatives, i s’adapta als diferents nivells formatius, des de segon cicle infantil fins a educació secundària obligatòria.

El conte de l’energia

Som conscients que l’energia és un factor importantíssim, una protagonista en el futur de la humanitat i del planeta? Hem de ser capaços de trobar energies barates, eficients i de baix impacte ambiental. Quines són les eines al nostre abast? Quins són els esforços que hem de dedicar-hi?

Som conscients que l’energia és un factor molt important per a l’evolució humana? La naturalesa ens ofereix molts recursos naturals que, gràcies a la innovació, podem convertir en energia. Els descobrim?

• Comprovar que perquè les coses funcionin necessites energia.

• Reconèixer diferents tipus d’energia.

• Descobrir les energies renovables: solar, eòlica i hidràulica.

• Conèixer l’electricitat com a energia per moure vehicles.

• Utilitat i necessitat de l’energia.

• Energies renovables: hidràulica, eòlica, solar.

Nivells

• Segon cicle d’educació infantil.

• Cicle inicial d’educació primària.

Les fonts d’energia

Aquesta activitat està pensada perquè els estudiants aprenguin d’on prové l’energia que utilitzem. L’objectiu principal és que facin una reflexió sobre quines fonts energètiques consumim, com es classifiquen i la necessitat i el deure que tenim com a societat de fer-ne un ús responsable.

• Identificar diferents fonts energètiques que s’utilitzen avui dia.

• Reflexionar sobre els avantatges i els inconvenients dels diferents tipus d’energia.

• Identificar les accions que representen un estalvi energètic i fomenten l’eficiència energètica.

• Fonts d’energia.

• Estalvi energètic.

Nivells

• Cicle mitjà d’educació primària.

Parlem d’energia

Aquesta activitat està pensada perquè els estudiants aprenguin que és el mix energètic i l’eficiència energètica. Mitjançant una reflexió grupal coneixerem quines fonts energètiques utilitzem avui dia, com es classifiquen i la necessitat i el deure que tenim com a societat de fer un ús responsable.

A partir d’un vídeo introductori en el qual s’explica la història de la formació del gas i de la utilització de les energies es plantegen una sèrie de preguntes en format concurs que els alumnes hauran de respondre.

• Conèixer com es forma el gas natural.

• Identificar els usos del gas natural, tant en els inicis de la seva utilització com en l’actualitat.

• Identificar la necessitat de l’energia per al nostre dia a dia.

• Identificar diferents fonts energètiques que s’utilitzen en l’actualitat.

• Reflexionar sobre els avantatges i els inconvenients dels diferents tipus d’energies.

• Obtenció del gas natural.

• Dependència de la llum artificial.

• Canvis socials a causa de l’arribada del gas i l’electricitat.

• Obtenció i transport del gas natural en l’actualitat.

• Tecnologies necessàries per a l’obtenció de l’electricitat.

Nivells

• Cicle superior d’educació primària.

• Primer cicle d’educació secundària.

Més informació i peticions per participar en el programa:

Si estàs interessat en alguna de nostres maletes viatgeres o en vols més informació, ens pots contactar per:

Telèfon: 934 129 640

Correu electrònic: actividadesfundacion@naturgy.com