El Museu Bolarque reobre les portes amb visites prèvia reserva

Fundació Naturgy ha implantat mesures de seguretat estrictes per complir totes les normatives sanitàries i ha restringit la capacitat. Les visites es faran de dilluns a diumenge, prèvia reserva, tant per als centres educatius com per a qualsevol persona que hi estigui interessada.

Fundació Naturgy ha tornat a obrir avui al públic el Museu Bolarque, després del tancament d’aquest espai el mes de març passat, amb motiu de la crisi sanitària de la Covid-19. Per a la seva reobertura, s’han implantat mesures de seguretat estrictes per garantir la salut de tots els visitants, en compliment de les normatives establertes per les autoritats sanitàries.

El Museu Bolarque ofereix activitats específiques per a centres educatius i també està obert al públic en general. La seva oferta divulgativa mostra des de les diferents energies, el seu consum responsable i l’ús dels recursos naturals, fins als canvis històrics i l’avenç social que va suposar l’arribada de l’electricitat i del gas, el patrimoni industrial i la innovació tecnològica en l’àmbit energètic.

Per visitar-lo, de dilluns a diumenge, cal fer una reserva prèvia a través del web de la Fundació Naturgy (https://www.fundacionnaturgy.org/museo-bolarque/).

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va valorar positivament la recuperació de “l’oferta divulgativa i educativa de manera presencial, per fer més accessibles els coneixements tècnics especialitzats relacionats amb l’energia i el medi ambient”. “En aquest moment, més que mai, ens sentim amb el deure de ser al costat de la ciutadania i, especialment, de la comunitat educativa, per donar a conèixer les noves tecnologies disponibles en l’àmbit energètic”, va afirmar.

Els tallers i les activitats que ofereix per a alumnat de primària, ESO, batxillerat i FP responen a les necessitats curriculars de cada nivell. Tota aquesta oferta pedagògica té per objectiu transmetre coneixement d’una manera vivencial i converteix el Museu Bolarque en un espai de reflexió i debat per als alumnes.

Per la seva part, la responsable d’Educació i Divulgació de la Fundació, Eva Buch, va explicar que s’ha atès “demanda dels docents que, per afrontar un curs escolar ple d’incerteses, reclamen accés a recursos i propostes formatives STEM amb plenes garanties de seguretat i protocols sanitaris alineats amb els dels seus centres”.

Museu Bolarque

El Museu Bolarque forma part de l’oferta educativa i divulgativa de la Fundació Naturgy. Es va inaugurar el 1977 per conservar el patrimoni industrial a través de la seva col·lecció, que relata la història del sector energètic del país. Disposa d’una col·lecció formada per més de mil peces, entre objectes i documents originals, mobiliari d’època i grans màquines. A més, destaca un important fons fotogràfic que mostra la construcció i el funcionament de la central hidroelèctrica del Salto de Bolarque. Des de la seva remodelació el 2017, ha rebut 26.500 visitants.

A més dels programes divulgatius, la Fundació Naturgy, creada el 1992 per la companyia energètica, també desenvolupa programes d’acció social, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

Guadalajara, 2 de novembre de 2020