Fundació Naturgy llança la cinquena edició del Premi a la millor iniciativa social en l’àmbit energètic

Més de 260 iniciatives, amb prop de 825.000 beneficiaris, han optat a les quatre primeres edicions d’aquest guardó, que té per objectiu reconèixer i donar visibilitat a les persones, les entitats i les institucions que destaquen per la seva contribució social amb projectes vinculats a l’energia.

V edición. Premio a la mejor iniciativa social en el ámbito energético.

La Fundació Naturgy ha obert la convocatòria de la V edició del seu Premi a la millor iniciativa social en l’àmbit energètic, amb el qual vol reconèixer i donar visibilitat a les persones, les entitats i les institucions que destaquen per la seva contribució en l’àmbit social gràcies als seus projectes vinculats a l’energia.

El període per presentar candidatures estarà obert fins a l’1 de març de 2024. Hi podran optar tots aquells projectes, en marxa o finalitzats, que impliquin millores socials relacionades amb l’energia, en els àmbits del medi ambient, la salut, l’educació, la vulnerabilitat, la inclusió social o l’emprenedoria, entre d’altres. Els projectes han d’estar desenvolupats a Espanya.

El primer premi està dotat amb 60.000 euros i l’accèssit, amb 30.000. Les candidatures es poden presentar al web de Fundació Naturgy (Premis Fundació Naturgy).

El jurat del premi està presidit per Manuel Bretón, president de Cáritas Española, qui va afirmar que “edició rere edició, coneixem projectes cada vegada més innovadors i compromesos amb les persones vulnerables i la cura del nostre planeta. El nivell de les candidatures és molt alt. Com a president del jurat, sento una gran alegria pel compromís social i mediambiental del nostre país i per l’impuls que Fundació Naturgy ofereix a aquestes iniciatives interessants a través d’aquest premi”.

Per a la directora general de Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, “és una satisfacció arribar a la cinquena edició d’aquest premi, que es va idear en el marc del treball en xarxa que la nostra fundació du a terme amb les organitzacions socials, i que ens ha permès descobrir la gran tasca que fan aquests agents per pal·liar la vulnerabilitat energètica al nostre país”.

El jurat, presidit per Bretón, està format per Alberto Núñez, S. J., professor del Departament de Direcció General i Estratègia d’ESADE; Llum Delàs, patrona de la Fundació de l’Esperança; el pare Ángel García Rodríguez, president de Mensajeros de la Paz; Juan José López Burniol, vicepresident de la Fundació Bancària “la Caixa”; Josep Ramoneda, director de l’Escola Europea d’Humanitats de Barcelona; Elena Salgado, presidenta de l’Associació Espanyola d’Empreses de Consultoria; María del Mar Pageo, presidenta de Creu Roja Espanyola; Gustavo Suárez Pertierra, president d’UNICEF Comitè Espanyol; el vicepresident de Fundació Naturgy, Jordi Garcia Tabernero, i la seva directora general, María Eugenia Coronado.

Més de 200 candidatures

En total, més de 260 candidatures, amb prop de 825.000 beneficiaris, van optar a aquest premi en les quatre primeres edicions. En les edicions anteriors, les iniciatives guanyadores van ser ‘Ni una llar sense energia’, de Fundació Ecologia i Desenvolupament (Ecodes); ‘Endollats al treball’, de Fundació Èxit; ‘Contribuir a la millora social dels més vulnerables a Espanya, a través de la formació i l’accés a l’energia’, d’Energia sense Fronteres, i Creu Roja Espanyola, pel seu projecte integral d’atenció a les persones que es troben en risc d’extrema pobresa i exclusió.

Per la seva part, en la categoria d’Accèssit van obtenir reconeixement els programes ‘Educació financera familiar i pobresa energètica’, de la Fundació de famílies monoparentals Isadora Duncan; ‘Generant futur’, de l’Associació Norte Joven; ‘Ajuda integral a la vulnerabilitat energètica’, de Fundació Roure, i ‘Primera rellar sostenible d’Espanya amb certificat Passivhaus per a persones amb discapacitat’, de CÍRVITE-Plena Inclusión.